تبیان، دستیار زندگی

روحانی شهید ‌علی ابراهیمی

روحانی وارسته علی ابراهیمی از شهیدان جنگ تحمیلی و از مردانی است که پیش از شهادت، در میدان مبارزه با نفس اماره، دشمن درون را منکوب و مخذول نموده بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 روحانی شهید ‌علی ابراهیمی
شیخ علی در سال 1344 شمسی در روستای رودبست شهرستان بابلسر به دنیا آمد. خانواده مذهبی و نیز فطرت الهی او را پس از اخذ دیپلم به سمت تحصیل در حوزه علمیه سوق داد. مشهدالرضا را محل علم‌آموزی خود قرار داد و نوشته‌اند که در این امر پشتکار فراوانی داشت.

▪ ویژگی‌های اخلاقی از زبان مادر

از همان کودکی به نماز و قرآن اهمیت زیادی می‌داد و همیشه به مسجد می‌رفت. حجب و حیایش زیاد بود و لباس آستین‌کوتاه نمی‌پوشید. می‌گفت: «مردها هم باید حجاب داشته باشند» محرم و نامحرم را رعایت می‌کرد و همیشه سر به زیر بود. دوست داشت اگر برای خدا عبادتی می‌کند کسی مطلع نباشد. به حلال و حرام خیلی اهمیت می‌داد مثلاً اگر در خانه کسی که می‌دانست خمس و زکات نمی‌دهند، غذا می‌خورد، پول آن غذا را حساب می‌کرد و خمسش را می‌داد.

▪ جهاد فی سبیل‌الله

این طلبه مکتب امام صادق‌ علیه‌السلام چهار مرتبه قدم در مناطق جنگی گذارد و به نبرد با دشمن بعثی پرداخت.
پدرش می‌گوید: یک روز پس از سه ماه به خانه آمد و سه روز ماند و دوباره می‌خواست به جبهه برود. قبل از رفتن به او گفتم: پسرم! نوبتی هم باشد، نوبت تو نیست. من برایت زحمت کشیدم قرار نیست که همیشه به جبهه بروی. در پاسخ گفت: پدرجان! اگر من قدم در راه چپ و خلاف گذاشتم، شما وظیفه دارید جلوی مرا بگیرید، ولی من در راه دین اسلام دارم جنگ می‌کنم. گفتم: برو، خدا به همراهت.

▪ خاطره‌ای از برادر شهید

از سال 62 که به جبهه رفت، ندیدم که نماز شبش ترک شود. در پشت جبهه باهم به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم مشغول می‌شدیم. یک‌بار که از جبهه برگشته بود پدرم گوسفندی تهیه کرد تا زیرپایش قربانی کند. او خیلی ناراحت شد و گفت: دوستانم در این عملیات شهید شدند و شما می‌خواهید برایم گوسفند بکشید... که پدرم منصرف شد.

▪ جرعه‌نوش شهد شهادت

عاقبت خداوند برای این روحانی مخلص و مجاهد خستگی‌ناپذیر در سال 65 در عملیات کربلای یک دریچه‌ای به سوی جنت‌اللقاء گشود و او را آسمانی نمود. پیکر مطهر آن شهید والامقام پنج روز پس از شهادت در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.

▪ گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید

عزیزان جوانان پرشور! قدر و عظمت انقلابتان را بدانید و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید؛ چون ارزان به‌دست نیامده است که حاصل خون هزاران شهید، معلول، اسیر و مفقودالاثر است.
منبع: افق حوزه