تبیان، دستیار زندگی
نی بسم الله الرحمن الرحیم قال رسول الله صلی الله علیه و آله: حسین منی و انا من حسین احبّ الله من احبّ حسیناً سخنرانی رسا و پر معنای آقای حامد کرزای رئیس جمهور کشور برادر افغانستان در یوم الله بزرگ عاشورا در شرایط حساس ک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقدیر دفتر آیت الله العظمی صافی از مواضع آقای حامد کرزای پیرامون عاشورای حسینی

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلی الله علیه و آله: حسین منی و انا من حسین احبّ الله من احبّ حسیناً

سخنرانی رسا و پر معنای آقای حامد کرزای رئیس جمهور کشور برادر افغانستان در یوم الله بزرگ عاشورا در شرایط حساس کنونی عالم اسلام و کوشش‌هایی که دشمنان برای اختلاف افکنی بین امت اسلام دارند، پاسخی دندان‌شکن به تفرقه‌اندازان و حاکی از درک صحیح و بینش درست و اظهار ارادت به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام و تعظیم و تجلیل از واقعه عاشورا است. محبت و ولایت اهل بیت پیامبر، صلی الله علیه و آله قدر مشترک و حلقه محکم و عروة الوثقایی است که عموم مسلمانان و دوستداران رسول الله صلی الله علیه و آله را به هم متصل می‌سازد. همه باید در بزرگداشت آن، که بزرگداشت حق و گرامیداشت شخص پیامبر عظیم الشأن صلی الله علیه و آله است سهیم و شریک باشند و آن را که یکی از مایه‌ها و پایه‌های بزرگ اتحاد و اخوت اسلامی است، زنده نگاه دارند و بر محور آن حرکت کنند، و پیام‌های آموزنده و درس‌های انسان‌ساز آن را همواره و همیشه به گوش دل بشنوند و برای فداکاری در راه اسلام و نجات انسان‌ها از کفر و ضلالت و ظلم و خودکامگی، حسین علیه السلام را اسوه خود قرار دهند. مکتب حسین علیه السلام مکتب قرآن و مکتب جد بزرگوارش حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله است و واقعه عاشورا، آن حماسه تاریخی حسینی، برای همه مسلمانان، موجب سرافرازی و سربلندی است و هر مسلمانی باید به آن افتخار نموده، از آن الهام بگیرد.

انتظار از سائر سران جوامع و ممالک اسلامی هم این است که مانند آقای حامد کرزای، با بیداری و هشیاری، علاقه و ارادت خود را به اهل بیت علیهم السلام در مثل چنین فرصت عظیم و جهان‌گیری اظهار نمایند، و همه با هم و یک زبان، به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله تعزیت و تسلیت عرض نموده، و اعلام محبت و ولایت کنند و با شرکت در برنامه عاشورایی در صف واحد کأنّهم بنیان مرصوص اعلان وجود نمایند، ولا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم.

11 محرم الحرام 1428 هجری