تبیان، دستیار زندگی
کریمی قدوسی با بیان اینکه به بازی سازان کارت اعطا می شود، گفت: آیین نامه و هرم حمایت از بازی سازان تا پایان سال جاری تدوین می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای:

۱۰ میلیارد ریال حمایت بلاعوض از بازی‌سازان تا پایان سال ۹۶

کریمی قدوسی با بیان اینکه به بازی‌سازان کارت اعطا می‌شود، گفت: آیین‌نامه و هرم حمایت از بازی‌سازان تا پایان سال جاری تدوین می‌شود.

هومن بهلولی

مراسم رونمایی از 2 بازی توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای

به گزارش تبیان، مهندس حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای امروز در مراسم رونمایی از 2 بازی جدید ایرانی که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، گفت: این اولین رونمایی نیست که از سوی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای برگزار می شود اما قطعا شلوغ‌ترین و باشکوه‌ترین رونمایی است که تاکنون برگزار شده است. از معاونت ارتباطات بنیاد که برای این برنامه، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادند تا برنامه باشکوه و بانظم برگزار شود، تشکر می‌کنم.

مهندس کریمی قدوسی با بیان اینکه تقریبا در ایران 13 میلیون گیمر داریم، عنوان کرد: این تعداد به طور متوسط در روز 80 دقیقه بازی می‌کنند. این جمعیت زیاد در لیگ بازی‌های رایانه‌ای به همه نشان دادیم. 7 هزار نفر در لیگ بازی های رایانه ای که هفته قبل برگزار شد شرکت داشتند و نشان داد که بازی کردن در کشور یک موضوع جدی است که باید به آن توجه شود. در تیر امسال این ما بودیم که با حضور 2300 نفری در همایش TCG‌ نشان دادیم ما بازی سازان جمعیت قابل توجهی داریم و همه باید به این صنعت نوظهور توجه کنند. بازی و تولید بازی می‌تواند معنای باشکوهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بنیاد بازی های رایانه ای وظیفه حمایت از بازی‌‌سازان را دارد، اظهار داشت: این حمایت از راه‌های مختلف از جمله مادی، زیرساختی و برگزاری مراسم رونمایی صورت می‌گیرد. تا پایان امسال آیین نامه حمایت از بازی سازان و هرم حمایت از بازی سازان تهیه و تدوین می شود. بحث اعطای کارت بازی سازی را در دستور کار داریم. در حقیقت می خواهیم یک هویت حقوقی مشخص برای بازی‌سازان در نظر بگیریم ضمن اینکه کارت بازی‌سازی مزایای مختلف از جمله تخفیفات و آموزش را دارد. 10 میلیارد ریال حمایت بلاعوض تا آخر امسال از بازی سازان خواهیم داشت، فراخوان این مسئله را یکی دو هفته آینده اعلام می کنیم. ما در تلاشیم که پتانسیل ها را باور کنیم.

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای خاطرنشان کرد: این دو بازی که امروز رونمایی می شود در همایش TCG توسط یک هیئت 100 درصد بین‌المللی انتخاب شده است. 4-5 بازی توسط آنها انتخاب شد و این امر نشاندهنده کیفیت بالای این بازی هاست. موضوع مهم در بحث حمایت توجه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به محتوای بازی هاست. پارامترهای محتوایی مهم و مشخص را در آیین نامه در نظر می گیریم. بنیاد بازی های رایانه ای ضمن اعتقاد به ساخت انواع و اقسام بازی ها علاق