تبیان، دستیار زندگی
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: دانش آموزان انجمن اسلامی امسال با اجرای طرح پیشواز مهر در مدارس سراسرکشور به استقبال سال تحصیلی جدید می روند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح "پیشواز مهر" ویژه دانش آموزان انجمن اسلامی در مدارس سراسر کشور

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: دانش آموزان انجمن اسلامی امسال با اجرای طرح پیشواز مهر در مدارس سراسرکشور به استقبال سال تحصیلی جدید می روند.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

طرح پیشواز مهر ویژه دانش آموزان انجمن اسلامی در مدارس سراسر کشور

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حامد علامتی در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: دانش آموزان انجمن اسلامی با طرح پیشواز مهر به استقبال سال تحصیلی جدید می روند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: جهت یکپارچگی هر چه بیشتر در حوزه عملیات، انجمن‌های اسلامی مدارس در تاریخ 29 شهریور ماه، مانور حضور مسئول و اعضاء انجمن اسلامی اجرا می شود و اولین جلسه رسمی هیأت مرکزی در مدرسه را با دعوت از مدیر مدرسه با محوریت هماهنگی فعالیت‌ های طرح انسجام هم چنین اقدامات مربوط به شروع سال تحصیلی، هفته دفاع مقدس و برنامه‌ های محرم به عنوان اقدامی هماهنگ درکل انجمن های اسلامی مدارس برگزارمی شود.

وی در خصوص برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش ‌آموزان در سال تحصیلی جدید، بیان کرد: بحث طرح ‌«انسجام» در مدارس سراسر کشور اجرایی می‌شود و دانش ‌آموزان توانمند دوره متوسطه اول و دوم که از لحاظ علمی و اجتماعی بالا باشند، شناسایی می‌شوند.

علامتی خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای آغاز طرح انسجام در مدرسه، اولین روز مهرماه می‌باشد و هر تشکلی که از ابتدای مهر ماه فعالیت جذب نیروی خود را از بین دانش آموزان آغاز کند، در جذب زبدگان دانش آموزی موفق تر خواهد بود. همچنین از دیگر سو، اگر انجمن اسلامی قبل از آغاز سال تحصیلی اقدامات مقدماتی لازم را انجام ندهد و از ابتدای مهر به فکر این مسائل بیفتد، عملا سال تحصیلی را از دست خواهد داد به ویژه آنکه امسال تقارن دهه اول محرم و برگزاری هیئت های مدرسه ای انصارالمهدی(عج) را با بازگشایی مدارس خواهد بود .

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: بر این اساس امسال روز چهارشنبه 29 شهریور مانور حضور مسئول و اعضاء انجمن اسلامی را در مدرسه خواهیم داشت و عملا فعالیت رسمی انجمن های اسلامی زودتر از آغاز سال تحصیلی آغاز خواهد شد و تشکیل جلسه هیئت مرکزی با حضور مدیر و معاون محترم پرورشی مدرسه پیرامون بررسی برنامه ریزی های صورت گرفته برای انجمن اسلامی و اقدام های لازم برای استقبال از مهر، تحویل ، آماده سازی و فضاسازی دفتر انجمن اسلامی مدرسه، نصب پوسترها و اقلام طرح انسجام در مدرسه و سایر اقلام ابتکاری جهت معرفی انجمن اسلامی مدرسه، فضاسازی مدرسه به مناسبت دهه اول محرم، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس و تمهید برگزاری ایستگاه صلواتی و میز ثبت نام در انجمن اسلامی مدرسه در روز اول مهر ازجمله برنامه های طرح پیشواز می باشد که در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش