تبیان، دستیار زندگی
. اختتامیه دوره كوتاه مدت آشنایی طلاب مدرسه علمیه رضایی قم با فرق اهل سنت، برگزار شد. به گزارش مركز خبر حوزه‌های علمیه، تولیت مدرسه علمیه رضایی در این مراسم با اشاره به فرارسیدن ایام شكوهمند پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آمریكا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختتامیه دوره كوتاه مدت آشنایی با فِرَق اهل سنت در قم برگزار شد .

اختتامیه دوره كوتاه مدت آشنایی طلاب مدرسه علمیه رضایی قم با فرق اهل سنت، برگزار شد.

به گزارش مركز خبر حوزه‌های علمیه، تولیت مدرسه علمیه رضایی در این مراسم با اشاره به فرارسیدن ایام شكوهمند پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آمریكا و غرب به هیچ عنوان تصور نمی‌كردند كه یك حكومت اسلامی با تفكر شیعی ایجاد و منشاء جنبشهای آزادی خواهانه در جهان شود، لذا از ابتدای پیروزی انقلاب تمام تلاش خود را برای نابودی انقلاب بكار بستند و در این راه از ترفندهای مختلف تحریم اقتصادی، كودتا، جنگ، تهاجم فرهنگی و اختلاف بین گروههای سیاسی كشور بهره جستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی اختلاف افكنی و راه‌اندازی درگیریهای مذهبی در ایران را حربه جدید غرب برای متلاشی كردن مركز جنبش شیعه در جهان ذكر و تصریح كرد: در این شرایط باید هوشیار باشیم و همه برای حفظ وحدت تلاش كنیم.

معاون سابق تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تاكید مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت در دیدار با دست‌اندركاران سفر حج  گفت: دنیا دست به دست هم داده‌ است تا با ایجاد فرقه‌گرایی و اختلاف مذهبی از روند پرشتاب حركت شیعی و اسلامی جلوگیری كند، اما این ترفند هم با فعالیت تبلیغی روحانیون و آگاهی مسلمانان ناكام خواهد ماند.

برپایه این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد زاده، مدیر مدرسه علمیه رضایی هم در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با خبر نگار مركز خبر حوزه‌های علمیه، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقاء سطح دانش و بینش عمومی طلاب، توسعه و تعمیق معرفت دینی با رعایت اصول و مبانی همزیستی مسالمت آمیز، اعتلای كلمه توحید با توجه به شرایط زمان و مكان، دفاع از كیان اسلام ناب محمدی و ایجاد آمادگی برای گفتگوی سازنده با اندیشمندان صالح و مصلح سایر فرقه‌ها اعلام كرد.

خاطرنشان می‌شود، طلاب مدرسه علمیه رضایی طی یك دوره كوتاه مدت و فشرده مباحث شبهه شناسی، شیوه برخورد و فقه مقارن را پیرامون اهل تسنن فرا گرفتند.

این افراد بزودی فعالیت پژوهشی خود را با محوریت آشنایی با فرق اهل سنت آغاز خواهند كرد.