تبیان، دستیار زندگی
. مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال قرآن پژوه برجسته معاصر، آیت‌الله محمد هادی معرفت، شب جمعه با حضور آیات عظام، اساتید، فضلا، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد چهارمردان قم، برگزار شد.  در این مراسم یكی از شاگردان آن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دشمن از تدبر و تفقه علما در هراس است .

مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال قرآن پژوه برجسته معاصر، آیت‌الله محمد هادی معرفت، شب جمعه با حضور آیات عظام، اساتید، فضلا، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد چهارمردان قم، برگزار شد.

در این مراسم یكی از شاگردان آن مرحوم، با تبیین ویژگی‌های برجسته ایشان در عرصه ترویج علوم قرآنی و معارف اهل بیت(ع) اظهار داشت: آیت‌الله معرفت اهتمام ویژه‌ای به آفت‌زدایی و شبهه‌زدایی از مبانی اعتقادی شیعه داشت و در بسیاری از موارد از متون اهل تسنن هم استفاده می‌كرد.

حجت‌الاسلام دكتر رفیعی جامعیت ایشان را از ویژگی‌های آن مرحوم برشمرده و افزود: نظریه‌پردازی در عین نقد عالمانه و مودبانه‌ی اقوال دیگران و شجاعت در بیان معارف دینی از شاخصه‌های شخصیتی ایشان بود.

وی با بهره‌گیری از متون روایی، علما را مرزبانان حقیقی حریم دین دانست و افزود: وظیفه علما این است كه نهضت اباعبدالله(ع) را تحلیل كنند و معارف را از لابلای متون دینی استخراج كنند. آنان در قرآن، نماز و اصول دینی تفقّه و تدبر نموده و آنها را كار آمد می‌كنند، و این، دقیقا آن چیزی است كه دشمن از آن هراس دارد.حجت‌الاسلام دكتر رفیعی در پایان گفت: استفاده انسان‌ها از عمرشان سه گونه است، برخی عمرشان قابل استفاده نیست و هیچگونه بار مثبتی ندارد، نوع دوم افرادی هستند كه به اندازه ظرف زمانی خود مؤثرند، ولی گروه سوم كسانی هستند كه فراتر از زمان خود تاثیر می‌گذارند و اثرات نورانی آنها در قرنها و نسلهای متعدد باقی می‌ماند