تبیان، دستیار زندگی

نمایشگاه آثار سفال و سرامیک دست‌ساز برگزار می‌شود

نمایشگاهی از آثارهنرمند جوان تبریزی کشورمان در رشته سفال و سرامیک در ساختمان شماره ۱ سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سفال و سرامیک
 حامد نصیری متولد ۱۳۶۸ در شهرستان مرند، دارای مدرک کارشناسی هنرهای تجسمی و مدرس هنر درباره فعالیت خود در این حوزه گفت: با شرکت در کلاس‌های آموزش سفالگری با چند تن از دوستان مشغول یادگیری این رشته صنایع‌دستی شدم و با علاقه به کار ادامه دادم. بعد از چند سال  یادگیری و فعالیت انفرادی و جمعی، کارگاه سفال و سرامیک سرشت را در تبریز راه‌اندازی کردم که خیلی جدی و تخصصی با همکاری چند تن از دوستان و هنرمندان سعی در خلق آثاری زیبا و جدید در رشته سفال داریم.

این مدرس هنر با اشاره به اینکه این کارگاه با ایجاد اشتغال  و کارآفرینی بسیار مورد حمایت و تشویق قرار گرفته درباره مراحل ساخت آثار، افزود: آثار را نخست با تهیه مواد اولیه از کارخانجات و معادن و اجرای مدل ها و اشکال مورد نظر بعد از طراحی، ساخته می شوند سپس طرح های مورد نظر با تکنیک‌های مشبک، برجسته کاری، فرو رفته ویا با رنگهای معدنی نقاشی می‌شوند و در کوره گذاشته شده تا آب فیزیکی از بین برود بعد لعاب مورد نظر با رنگ خاص داده شده و دوباره در کوره قرار می گیرد تا کار نهایی آماده شود و عرضه شود.

این هنرمند جوان اظهار کرد: در نمایشگاه حاضرنیز  بیش از ۱۰۰ اثر سفالی از انواع گلدان، جا شمعی، صراحی و مجسمه با تزیینات خاص و گوناگون مشبک  و برجسته کاری و لعاب‌های سفید و سبز کار شده، ارائه شده است.

او ضمن تشکر از معاونت صنایع دستی وهنرهای سنتی کشور گقت: امیدوارم  برای عرضه  آثار هنرمندان صنایع‌دستی زمینه‌های لازم را چه از نظر مالی و چه از نظر معنوی مثل همیشه فراهم سازند تا باعث پیشرفت میراث ملی و ایرانی شود.

این نمایشگاه به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی از۲۵ تا ۲۹ شهریورماه در ساختمان شماره ۱ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ عصر پذیرای علاقمندان است.

منبع: روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور