تبیان، دستیار زندگی
رد بهروز افخمی، كارگردان سینما و تلویزیون برای توافقات اولیه پیرامون ساخت مستندی درباره كتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی، با تولیت این كتابخانه، دیدار و گفتگو كرد. افخمی در حاشیه این نشست در مصاحبه‌ای با خبرنگار مركز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزودی فیلم مستند «كتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی ره» تدوین میگرد

بهروز افخمی، كارگردان سینما و تلویزیون برای توافقات اولیه پیرامون ساخت مستندی درباره كتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی، با تولیت این كتابخانه، دیدار و گفتگو كرد.

افخمی در حاشیه این نشست در مصاحبه‌ای با خبرنگار مركز خبر حوزه‌های علمیه گفت: درگذشته اطلاعاتی از كتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی داشتم و با فعالیتهای علمی و فرهنگی آن آشنا بودم، اما امروز برای نخستین بار از این مجموعه غنی بازدید نمودم و طی نشستی كه با تولیت محترم كتابخانه داشتیم، بنا شد كه برای ساخت این فیلم مستند از نكاتیوها، تصاویر آرشیوی و امكانات موجود در كتابخانه استفاده كنیم.

وی با بیان اینكه با ساخت این مستند به ابعاد مختلف شخصیت والای مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفیره نیز پرداخته خواهد شد، گفت: گفتگو با شخصیتها و بیان خاطرات آنها از اركان ساخت این مستند به شمار می‌رود.

این كارگردان سینما و تلوزیون، آشنایی مردم بویژه جوانان را با این مجموعه بزرگ فرهنگی بسیار موثر ارزیابی و ابراز امیدواری كرد، تهیه این مستند بتواند در آشنایی مردم با این كتابخانه مفید باشد. حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر محمود مرعشی نجفی تولیت كتابخانه هم در این نشست گفت: برای هر شخصیتی همایش و مراسم بزرگداشت برگزار شده است، اما متاسفانه برای آیت‌الله العظمی مرعشی اقدامی صورت نگرفته است.

خاطرنشان می‌شود، كتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی سومین كتابخانه بزرگ جهان اسلام از نظر ذخائر خطی می‌باشد و كتب خطی اسلامی با قدمت بیش از هزار سال نظر قدیمی‌ترین نسخه زبور، تفسیر بدون نقطه قرآن و قدیمی‌ترین نسخه خطی نهج‌البلاغه در آن نگهداری می‌شود.

این كتابخانه بخشهای مختلفی چون، واحد مرمت و بازسازی كتب و اسناد خطی، مركز میكروگرافی و ریزنگاری شامل لابراتوار تصویر و چاپ آزمایشگاه ویژه آسیب‌شناسی نسخ خطی، بخش ویژه پژوهشگران نسخ خطی، بیمارستان كتاب و دو مخزن نگهداری كتاب با گنجایش 150هزار جلد را داراست.