تبیان، دستیار زندگی

مادرها! پدرها! اینگونه فرزندنتان را تربیت کنید

تربیت و فرزند پروری یکی از دشوارترین و مهمترین وظایف والدین است. گاهی والدین در تربیت فرزندان دچار یکسری اشتباهات رایج می شوند. در صورتی که این اشتباهات زیاد تکرار شود موجب مشکلات رفتاری و هیجانی در کودک می شودلذا موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در راستای بهبود تربیت کودک مقالاتی را در این زمینه به مخاطبان عزیز ارائه می دهد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تربیت کودک، والدین، فرزندان، بردباری، جنین

در تربیت کودک کدامیک از والدین بهترند؟!

پدر و مادر می توانند در زمینه تربیت کودک خود، نقش مهمی را ایفا کنند اما مساله این است که کدامیک بهترند؟!

اصول تربیت کودک مطابق با میلتان
چگونه می توان رفتارهای مطلوب و خوشایند را به کودک آموخت و همچنین به کدام طریق ممکن و صحیح و بدون توسل به تنبیه،  او را از رفتارهای نامطلوب و نا خوشایند بر حذر داشت؟!

تربیت كودک بردبار و مقاوم
برای داشتن کودکان برد بار و شکیبا والدین باید حس همدردی و انسان دوستی را کم کم به کودک القا کنند. باید به کودک بفهمانند که به همه احترام بگذارد. مسئولیت پذیر باشد و این نکته را بداند که هر انسانی روی کره خاکی گنج گرانبهایی محسوب می شود.

من جنین نیستم آدمم
بر خلاف تصور عامه مردم که آغاز تربیت کودک را چند ماه بعد از تولد او می دانند از نظر اسلام تربیت کودک پیش از تولد و حتی پیش از انعقاد نطفه شروع میشود به همین دلیل نیز توصیه های فراوانی در رابطه زناشویی و لزوم مراقبت های روحی و اخلاقی در زمان بارداری دارند.

فحش های کودکانه
بدزبانی کودک در یک موقعیت خاص، می تواند انگشت اتهام را به سمت پدر ومادری سوق دهد که در تربیت کودک نقش اول و مبرهنی دارند.

تربیت کاکل زری‌ها!
خانواده هایی که فرزند پسر دارند، گاه درباره تربیت کودک شان نگرانی هایی دارند که ما در این مطلب شما را با توصیه های تربیتی در این باره آشنا می کنیم.

بهترین جایزه ی دنیا
اصولا تربیت برای رشد سالم و پیشرفت روانی کودک لازم است و جزئی از مراحل یادگیری به شمار می آید. قوانین، نظم و انضباط ، دستورالعمل ها و اصولی که بر زندگی حاکم هستند چه در علم، چه در هنر و چه در زندگی روزمره انسان ها نقش بسزایی دارند. آموزش این قوانین به کودک کمک   می کند تا بتواند خود را با دنیا و جامعه وفق دهد و رفتار قابل قبولی داشته باشد.

کودک را در چاله های تربیت نیاندازید
گاهی در روند تربیتی، ناخواسته خطاهایی رخ می دهد كه مسیر تربیتی كودك دچار چالش می شود. آیا شما این چاله های تربیتی را می شناسید؟ نکته حائز اهمیت این است که، چاله ها را باید قبل از رسیدن به آنها شناخت و برای پشت سر گذاشتن شان برنامه ریزی كرد.

من می گم : الف، تو نگو: الف!
کودکان از طریق الگو برداری خیلی چیزها را می اموزند اما گاهی خود ما با رفتارمان در این آموزش خللی ایجاد می کنیم...

آژیرهای تربیتی مخصوص والدین
والدین در تربیت فرزندان دچار یکسری اشتباهات رایج می شوند، آگاهی از این اشتباهات منجر میشود تا از انجام دادن آنها اجتناب کنند و فضای مناسب تربیتی را برای فرزند خود فراهم آورند.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.