تبیان، دستیار زندگی
. اندیشمندان مسلمان در همایش سه روزه نقش تقریب در وحدت امت اسلامی در دوحه قطر با انتشار بیانیه‌ای، اختلافات و درگیریهای قومی و مذهبی در عراق را محكوم كردند. در این بیانیه،درگیری فرقه‌ای و مذهبی بین شیعه و سنی در عراق، عامل ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

216 اندیشمند از 44 كشور اسلامی در گیریهای مذهبی عراق را محكوم كردند .

اندیشمندان مسلمان در همایش سه روزه نقش تقریب در وحدت امت اسلامی در دوحه قطر با انتشار بیانیه‌ای، اختلافات و درگیریهای قومی و مذهبی در عراق را محكوم كردند.

در این بیانیه،درگیری فرقه‌ای و مذهبی بین شیعه و سنی در عراق، عامل تجزیه این كشورعنوان گردیده و آمده است: رهبران و روسای كشورهای اسلامی باید از تلاش علما و اندیشمندان برای تحقق وحدت و تثبیت سیاست گفتگو میان مذاهب اسلامی حمایت كنند.

در این بیانیه با تاكید بر ممنوع بودن ریختن خون مسلمان و حمله به دارایی‌های آنها در اسلام، تصریح شده است: محتوای كتاب‌های درسیجوامع اسلامیبر پایه حمایت از ایده وحدت و تقریب مذاهب اسلامی اصلاح گردد.

اینبیانیه‌درادامه اشارهنموده است كه تمامی علمای شركت كننده در همایش اعم از نمایندگان اهل سنت، شیعه، زیدی و اباضی، اهانت به پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام را محكوم و بر احترام متقابل به مقدسات در گفتگو و فعالیتهای مختلف تاكید كردند.

خاطرنشان می‌شود، همایش بین المللی سه روزه«نقش تقریب در وحدت امت اسلامی» به منظور تقریب دیدگاههای علمای دینی و تبیین مسائل اعتقادی و مذهبی برای برقراری ارتباط مستقیم و گفتگو میان مذاهب اسلامی و نیز ارائه دستاوردهای آن درجوامع اسلامی30دی تا 2 بهمن با حضور بیش از 216 عالم و اندیشمند از 44كشور اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایراناز سوی دانشگاه قطر و باهمكاری مجمع جهانی اعل بیت علیهم‌السلام اردن و مجمع تقریب مذاهب اسلامی در دوحه قطربرگزار شد.