تبیان، دستیار زندگی
وزیر اسبق آموزش وپرورش، اعتماد متقابل را لازمه تحقق تربیت در مدارس دانست ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لازمه تحقق تربیت در مدارس، اعتماد متقابل است

وزیر اسبق آموزش و پرورش، اعتماد متقابل را لازمه تحقق تربیت در مدارس دانست.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

لازمه تحقق تربیت در مدارس، اعتماد متقابل است

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز علی اصغر فانی در نشست مشترك اعضای شورای معاونان و مدیران كل آموزش وپرورش استان‌های كشور دراردوگاه شهید باهنر تهران، با تقدیراز سیدمحمد بطحایی و ابراز خرسندی از حضور ایشان دراین وزارتخانه، اظهاركرد: رهبری یك مجموعه به نفوذ در معنای  مقبولیت مسئول بدون استفاده از ابزار قدرت بستگی دارد .

وی افزود: اعتماد متقابل مهم ترین موضوعی است كه در مجموعه باید به آن پرداخته شود، یك دستگاه یا سازمان  برای نفوذ بر زیرستان باید اعتماد آن ها را جلب كند، ‌هرچند جلب اعتماد زمان برخواهد بود، اما تخریب در یك  لحظه صورت می‌گیرد.

فانی تصریح كرد: موفقیت یك مجموعه بستگی به میزان اعتمادی دارد كه اعضای آن مجموعه نسبت به یكدیگر دارند و تعامل در خانواده  بهترین الگویی است  كه می تواند در آموزش وپرورش به كار گرفته شود.

وی ادامه داد: صداقت و درستی، ثبات و پایداری، وفاداری، شایستگی و شفافیت 5 شرط ایجاد اعتماد در دیگران است.

وزیراسبق آموزش و پرورش با اشاره به انتخاب سید محمد بطحایی در پست وزیرآموزش و پرورش گفت: فرهنگیان به ویژه مدیران حوزه ستادی باید تمام تلاش خود را برای موفقیت آموزش وپرورش و سپاسگزاری از انتخاب رئیس جمهور به كارگیرند.

وی، آموزش وپرورش را نهادی دیربازده برشمرد وعنوان كرد: دولت ها دنبال طرح‌هایی هستند كه زود بازده و درجامعه قابل رؤیت باشد، اما طرح‌های آموزش وپرورش همواره دیربازده بوده و همین امر باعث شده كه این نهاد همچنان در اولویت قرار نگیرد.

فانی، ایجاد منابع درآمدی خارج از اعتبارات دولتی را یك ضرورت دانست وافزود: اجرای سیاست‌هایی از قبیل مشاركت جویی، تمركز زدایی، بودجه ریزی عملیاتی و مدرسه محوری برای آموزش وپرورش موفقیت آمیز خواهد بود.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش