تبیان، دستیار زندگی

پژوهشگر حوزوی تبیین کرد؛

سبک‌ فلیم‌سازی آمریکا در ترویج ایران هراسی

مدیر مرکز مانیتورینگ شبکه های ماهواره ای فارسی زبان گفت: از دهه ۹۰ به بعد با افزایش سواد رسانه در میان مردم، هالیوود از سبک های جدید و غیر مستقیم مانند زامبی ها برای ایران هراسی استفاده کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
سبک‌ فلیم‌سازی آمریکا در ترویج ایران هراسی
حجت الاسلام سعید عبدالهی، مدیر مرکز مانتیورینگ شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، پیش از ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه هالیوود پس از اینکه از ضدقهرمان سازی و تروریسم جلوه دادن مسلمان در اثر افزایش سطح سواد رسانه ای مردم جهان به نتیجه ای نرسید، اقدام به ساخت فیلم های ترسناک تحت عنوان مجموعه زامبی ها کرد.
وی افزود: زامبی به مرده متحرک یا زامبی در زبان‌های اروپایی zombie به جسدهای متحرکی گفته می‌شود که روح ندارند. و داستان مرده‌های متحرک از وودو یعنی جادو باوری آفریقایی‌تباران دریای کارائیب سرچشمه می‌گیرد، بر پایه داستان‌ها، مرده‌های متحرک با گاز گرفتن و وارد کردن بزاق خود به بدن قربانیان‌شان آنها را همانند خود به یک مرده متحرک تبدیل می‌کنند در نتیجه، در فیلم‌ها تعداد زامبی‌ها همچنان رو به افزایش است؛ همچنین بر پایه داستان‌ها، انسان باید در دهان مرده‌های متحرک نمک بریزد زیرا آن‌ها بدین‌وسیله به یاد می‌آورند که مرده‌اند و به گور خود بازمی‌گردند.
مدیر مررکز مانتورینگ شبکه های ماهواره ای فارسی ادامه داد: هالیوود پس از اینکه زامبی ها را در ذهن و فکر مخاطبان به صورت گسترده القاء در فیلم های ایران هراسی و اسلامی هراسی خود با استفاده از این سبک(یعنی زامبی و حرکات آنها) به صورت غیر مستقیم به ذهن مخاطبان القاء کرد که مسلمانان و ایرانی ها به مثابه زامبی ها هستند.
حجت الاسلام عبدالهی گفت: یکی از فیلم هایی که به این سبک در زمینه ایران هراسی ساخته شده «فیلم محاصره» است که فیلم محاصره داستان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را به نمایش می گذارد و در این فیلم ایرانی ها به مثابه همان زامبی ها عمل کنند و پایان فیلم و نجات گروگان ها نیز مانند پایان مجموعه فیلم های زامبی ها است.
وی افزود: سواد رسانه در ایران با فیلم آغاز شد و در این فیلم صدای اذان به عنوان موسیقی خشونت به جهانیان معرفی شده است.
مدیر مرکز مانیتورینگ شبکه های ماهواره ای فارسی زبان تصریح کرد: در ادامه این فیلم مسلمانان را انسان هایی بدون منطق و حتی بدون منطق گفت و گو جلوه می دهند و بیان می کنند که مسلمانان عامل ایجاد خشونت در جهان هستند و به هیچ وجه نمی توان با منطق گفت و گو و مذاکره با آنها به توافق رسید.
حجت الاسلام عبدالهی با بیان اینکه دلیل این نوع نگرش غرب به اسلام در رویکرد اصالت لذت و انسان محور بودن غرب است، یادآور شد: غرب به دلیل رویکرد خداباوری و اینکه معتقد است این انسان است که باید خطوط قرمز را مشخص کند به ویژه انسان متفکر غربی در نتیجه رویکرد خدامحوری مسلمانان را قبول نداشته و به خاطر همین رویکرد که عالی ترین رویکرد و نگرش به جهان هستی است، مسلمانان را مورد تهاجم و هجمه های فرهنگی خود در سطح جهان قرار داده و برای آنها میان مسلمانان هیچ تفاوتی وجود ندارد و حتی به هم پیمانان خود به چشم تروریست نگاه می کنند
منبع: خبرگزاری رسمی رسا