تبیان، دستیار زندگی

بیماری‌های پاییزی در راه‌اند

این روزها که به فصل پاییز نزدیک می شویم ، تماس بیشتر با میکروب های بیماری زا در محیط های بسته و کاهش رطوبت هوا دلایل عمده شایع شدن سرماخوردگی و آنفلوآنزا در این فصل هستند. این بیماری ها خطرناک نیستند اما مبتلایان را آزار می دهند. سیستم ایمنی بدن همزمان با تغییرات ناگهانی دمای هوا، متحمل فشار زیادی می شود و برای عادت کردن به آنها به مدت زمان نیاز دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بیماری های فصل پاییز
 
بیماری های شایع در فصل پاییز

روزهای گرم سال رو به پایان است و به فصل پاییز نزدیک و نزدیک تر می شویم. در طول این فصل، تغییرات عجیب و چشم گیری در طبیعت رخ می دهد و البته ما هم جزئی از این طبیعت هستیم! بدن ما تلاش می کند خود را با این تغییرات هماهنگ کند. اما همه افراد در این کار موفق نیستند. سردردهای مکرر، آبریزش بینی، سرفه های آزاردهنده، گلودرد و دلگیری خیلی وقت ها زندگی روزمره فرد را واقعا مختل می کند.

چند راه از پا درآوردن ویروس های فصل پاییز

فصل پاییز که آغاز می شود، ویروس های جدید فرصت پیدا می کنند تا میهمان بدن افرادی شوند که سیستم ایمنی شان ضعیف تر است و بیشتر مستعد بیماری های فصلی هستند. بروز بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا، سینوزیت و... در فصل سرما جدید نیست و همیشه در این فصل شایع بوده است. اما برخورد درست و به کار گرفتن شیوه های اصولی، تفکیک بیماری ها از هم و ارائه درمان های مفید حائز اهمیت است که بیشتر باید به آن توجه داشته باشیم.

از بیماری‌های پاییزی جلوگیری کنید

با شروع فصل پاییز یک سری تغییرات در طبیعت رخ می دهد و بدن ما سعی می کند با سرمای هوا و کاهش طول مدت روز تطابق پیدا کند. سردردهای مداوم، آب ریزش بینی، سرفه های آزاردهنده، گلودرد و خستگی بدن، زندگی را برای افراد در این فصل مشکل می کند.

بیماری‌های پاییزی آمدند

هرچند که بیمار شدن ربطی به روز، ماه و فصل خاصی ندارد، اما برخی بیماری‌ها در فصل‌های خاصی از سال شیوع بیشتری دارند. پاییز هم از این موضوع مستثنی نیست و این فصل زیبا هم بیماری‌های خاص خودش را دارد. سرماخوردگی، سینوزیت، آنفلوآنزا و عفونت‌های ویروسی از بیماری‌های شایع در فصل پاییز هستند. در همین رابطه پزشکان با اشاره به شیوع بیماری‌های ویروسی در فصل پاییز هشدار می‌دهند که این بیماری‌ها به شدت واگیردار بوده و بیشتر در میان دانش‌آموزان که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، دیده می‌شود.

بیماری‌‌های پاییزی

محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی وزارت بهداشت با اشاره به آغاز سال تحصیلی و حضور دانش‌آموزان در كلاس‌های درس، نسبت به بروز بیماری‌های شایع در فصل پاییز، هشدار داد.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.