تبیان، دستیار زندگی
وزیرآموزش وپرورش با تأكید بر ضرورت تمركز بر بازگشایی باشكوه و پرنشاط مدارس در اول مهرماه، از اجرای برنامه های زودبازده با الهام از تئوری پنجره شكسته خبر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت تمركز بر بازگشایی با نشاط مدارس

اجرای برنامه های زودبازده با الهام از تئوری پنجره شكسته

وزیر آموزش و پرورش با تأكید بر ضرورت تمركز بر بازگشایی باشكوه و پرنشاط مدارس در اول مهرماه، از اجرای برنامه های زودبازده با الهام از تئوری پنجره شكسته خبر داد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

ضرورت تمركز بر بازگشایی با نشاط مدارس

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، صبح امروز سیدمحمد بطحایی در نشست مشترك اعضای شورای معاونان و مدیران كل آموزش و پرورش استان های كشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، با مفیدخواندن استراتژی علت یابی در مواجهه با مشكلات كه روند مرسوم همه دستگاه های اجرایی است، اظهار كرد: گاه اوقات با مدد از استراتژی رفع معلول ها می توانیم طرح های زودبازده را اجرا كنیم، این استراتژی براساس تئوری پنجره شكسته شكل می گیرد.

وزیرآموزش وپرورش گفت: در دولت دوازدهم تلاش می كنیم در راستای سند تحول، 3 زیرنظام باقی مانده را دركوتاه ترین زمان تهیه و تدوین كنیم و با الهام از تئوری پنجره شكسته برخی از برنامه های زودبازده را به اجرا درآوریم.

بطحایی عدم پاسخ گویی سریع و انعكاس به موقع به موضوعات را یكی از علل شكست سازمان ها خواند و افزود: بعضی از سازمان ها و دستگاه ها روزی شهرت داشتند، اما امروزه نامی ازآنها نیست كه علت آن در عدم پاسخ گویی به هنگام به مسائل و موضوعات نهفته است، بنابراین استان ها باید با تأكید براستفاده از فناوری های روز نسبت به تمام مسائل عكس العمل مناسب و به موقع داشته باشند.

وزیرآموزش وپرورش اصلاح محتوا و متن كتاب های درسی را دومین استراتژی آموزش وپرورش در دولت دوازدهم خواند و خاطرنشان كرد: اصلاح و تغییر محتواهای آموزشی زمان براست و باید از ابتدا آغاز شود، البته كتاب های درسی قبل تا جایگزین شدن كتب درسی جدید برقرار خواهد بود.

وی تغییر محتوای برنامه ها به عنوان دومین استراتژی را مبتنی بر 2 بخش، متن برنامه وتحول مدیریت دانست و افزود: با ادامه مسیر فعلی تا 2 سال دیگر هم وضعیت آموزشی به حدمطلوب نخواهد رسید، بنابراین، هرچند ممكن است تغییربا چالش ها و مقاومت هایی رو به رو شود، اما انجام آن اجتناب ناپذیر است.

بطحایی گفت: پیش نویس هایی برای تغییر در روش مدیریت آموزش وپرورش تهیه وتدوین شده كه به زودی برای بررسی در دستور كار قرار می گیرد و با  تصویب آن طرح های جدید محقق خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از این كه سال تحصیلی جدید مبتنی بر توصیه های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم آغاز شود و جامعه نیز تأثیرات آن را لمس كند،‌ادامه داد: تقارن ماه محرم و مهر منشأ بركت است و بهره گیری از فضای گذشت وایثارگری كه در فرهنگ عاشورا وجود دارد، می تواند برای دانش آموزان و فرهنگیان به عنوان یك الگوی جاودان مورداستفاده قرار گیرد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش