تبیان، دستیار زندگی
. آیت‌الله العظمی فیاض گفتند: ماه محرم فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغ احكام اسلامی و بیان فضایل اهل بیت علیهم‌السلام است. معظم‌له در گفتگوی تلفنی به بر لزوم استفاده بهینه از مناسبت‌های تبلیغی تاكید كردند و افزودند: مبلغان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلیغ دین باید به صورت صحیح و معقولانه باشد .

آیت‌الله العظمی فیاض گفتند: ماه محرم فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغ احكام اسلامی و بیان فضایل اهل بیت علیهم‌السلام است.

معظم‌له در گفتگوی تلفنی به بر لزوم استفاده بهینه از مناسبت‌های تبلیغی تاكید كردند و افزودند: مبلغان برای موفقیت بیشتر باید از لحاظ علمی در سطح بالایی باشند تا بتواند آیات قرآن را بدرستی تفسیر و روایات را به صورت صحیح بیان نمایند.

این مرجع تقلید شیعیان عراق، آشنا بودن مبلغین به پیشرفت‌های روز را بسیار مهم عنوان كرده و اظهار داشتند: این‌گونه آگاهی‌ها، سبب تاثیرگذاری بیشتری در مخاطبین خواهد شد.

آیت‌الله العظمی فیاض خاطرنشان كردند:مبلغین باید ضمن تبیین قیام عاشورا و جایگاه امام حسین علیه السلام، مردم را نسبت به خرافات و شبهاتی كه در مجالس عزاداری وجود دارد آگاه نمایند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه نجف، هدف اصلی قیام امام حسین علیه السلام را احیای اسلام دانستند و افزودند: سید‌الشهدا علیه السلام برای مقابله با حكومت یزید قیام كردند و اگر واقعه عاشورا نبود، آثار نبوت از بین می‌رفت، پس پیروان اباعبدالله علیه السلام وظیفه دارند با پیروی از ائمه اطهار علیهم‌السلام در تمامی زمینه‌ها خود را به اخلاق و آموزه‌های اسلامی بیارایند.

ایشان یادآورشدند: مسئولان نیز مانند سایر اقشار جامعه وظیفه دارند از شعائر اسلامی پیروی كرده و در تبلیغ و ترویج آن بكوشند، البته تبلیغ باید به طور صحیح و معقولانه باشد و در این راستا علما نیز با تایید اشعار مذهبی حقیقی، نقش مؤثری در ترویج و تعظیم عزای سید‌الشهدا سلام‌الله دارند.

آیت‌الله العظمی فیاض در پایان اوضاع كنونی عراق را روبه بهبود توصیف كرد و تصریح كردند: در شرایط كنونی مسلمانان وظیفه دارند برای رفع مصائب ملت مسلمان عراق دعا كنند.