تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأكید بر تنوع فضاهای آموزشی از تحصیل 8 میلیون دانش آموز در دوره پیش دبستانی و ابتدایی كه 60 درصد كل دانش آموزان را شامل می شود، در سال تحصیلی جدید خبر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

8 میلیون دانش آموز در دوره پیش دبستانی و ابتدایی مشغول تحصیلند

فضاهای آموزشی باید متنوع باشند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأكید بر تنوع فضاهای آموزشی از تحصیل 8 میلیون دانش آموز در دوره پیش دبستانی و ابتدایی كه 60 درصد كل دانش آموزان را شامل می شود، در سال تحصیلی جدید خبر داد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

8 میلیون دانش آموز در دوره پیش دبستانی و ابتدایی مشغول تحصیلند

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز رضوان حكیم زاده در نشست مشترك اعضای شورای معاونان و مدیران كل آموزش و پرورش استان های كشور در اردوگاه شهید باهنر، ضمن تبریك پیشاپیش بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهاركرد: امیدوارم همان طور كه فضای فیزیكی برای آغاز سال تحصیلی جدید مهیا شده است، فضای روحی و روانی مطلوبی نیز بر مدارس حاكم باشد، این امر تنها با ایجاد شور و سرور و نبود استرس در سطح مدارس محقق خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با ابراز امیدواری از حذف بنگاه های تست زنی از سطح مدارس ابتدایی در سال تحصیل جدید، تصریح كرد: كودكان نباید به زودی به دنیای بزرگسالی پرتاب شوند، بنابراین؛ برای تنوع فضاهای آموزشی، علاوه بر كلاس های درس می توان از فضای پارك ها، حیاط مدرسه و دیگر فضاهای باز برای تحقق فرآیند یاددهی – یادگیری استفاده كرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش وپرورش ادامه داد: با هدف تحقق عدالت آموزشی و حذف برخی شرایط؛ زمینه ثبت نام و تحصیل برخی كودكان فاقد اوراق هویتی فراهم شده است.

وی با اشاره به تقارن محرم الحرام با مهرماه، اظهاركرد: عزاداری برای واقعه عاشورا بسیار با ارزش است، اما در كنار آن باید رفتار امام حسین (ع) برای دانش آموزان طوری تشریح شودكه الگوی رفتاری آن ها گردد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش