تبیان، دستیار زندگی
دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولیت اجرای سند تحول بنیادین بر عهده آموزش و پرورش است، گفت: هدف سند تحول بنیادین دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هدف سند تحول بنیادین دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولیت اجرای سند تحول بنیادین بر عهده آموزش و پرورش است، گفت: هدف سند تحول بنیادین دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

هدف سند تحول بنیادین دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان اردبیل، مجتبی ملکی در شورای معاونین آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه هدف و مبنای سیاست گذاری های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین می باشد، اظهاركرد: هر تغییر و تحولی با مقاومت همراه است، بنابراین برای اینکه این تحول با شیب ملایم انجام شود، بایستی اطلاعات و دانش لازم را کسب نماییم.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، با اشاره به این كه نگاه آموزش و پرورش به سند تحول، یک نگاه روشن است، گفت: تا نگاه ما نگاه تحول آفرینی و تغییر نباشد، هیچ اتفاقی در حوزه تعلیم و تربیت روی نخواهد داد.

وی همچنین نیازهای سازمانی، اجتماعی، مدیریتی و فردی را از ضروریت های تحول بنیادین نام برد.

مشاور وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: مهم‌ترین سطح تغییر و تحول در سازمان‌ها، در جهت افزایش اثربخشی برنامه ها، تغییراتی است كه در نگرش، بینش و رفتار اعضای سازمان رخ می دهد.

ملکی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش و پرورش اشاره کرد که فرمود: "ما می خواهیم آن كسی كه از آموزش و پرورش خارج می شود، بعد از سیزده سال انسانی باشد با برجستگی های اخلاقی، برجستگی‌های فكری و مغزی و باتدّین؛ یک چنین انسانی می‌خواهیم."

ملکی با اشاره به فرایند تحول در آموزش و پرورش تصریح کرد: كلیه طرح ها، برنامه ها و فعالیت های آموزشی، تربیتی و فرهنگی باید در راستای اجرای سند تحول باشد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش