تبیان، دستیار زندگی

درباره مدرسه

مدرسه ی علمیه ی زهرای اطهر (س)

مدرسه زهرای اطهر مشهد در ظلّ توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با همت و تلاش استاد سیده فاطمه خاموشی (طاهایی) در سال ۱۳۶۲ تأسیس گردید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
مدرسه ی علمیه ی زهرای اطهر (س)

مدرسه زهرای اطهر مشهد

مدرسه ی علمیه ی زهرای اطهر (س) در ظلّ توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با همت و تلاش استاد سیده فاطمه خاموشی (طاهایی) در سال ۱۳۶۲ تأسیس گردیدکه با عنوان شعبه ی دوم مدرسه ی علمیه ی نرجس (س) فعالیت خود را آغاز نمود . این مدرسه از سال ۱۳۷۰ با مدیریت سرکار خانم آشفته زیر نظر مدرسه علمیه نرجس سلام الله علیها مشغول به فعالیت شد و در سال ۱۳۸۱ به تصویب شورای برنامه ریزی رسید و هر ساله پذیرای طالبان و شیفتگان علوم دینی می باشد که هماهنگ با برنامه های آموزشی حوزه های علمیه سراسر کشور با اهداف کلی زیر مشغول به فعالیت است :
گسترش و نشر حقایق دینی و معارف عالیه ی اسلام
تحکیم بنیادهای اعتقادی، ترویج معارف اخلاقی و اعتلای مبانی فرهنگی
تربیت نیروی مبلّغ و مدرّس برای هدایت فکری و عقیدتی جامعه به خصوص قشر بانوان
حمایت از ولی فقیه و خط رهبری، تحکیم و تداوم اهداف عالیه ی انقلاب اسلامی و صدور آن به سایر نقاط جهان و …
مدرسه علمیه زهرای اطهر علیها سلام مفتخر است که تا کنون حدود هزار طلبه رسمی و غیر رسمی دارای مدرک سطح یک و دو را در فضای مناسب آموزشی به جامعه حوزویان تقدیم نموده است و فارغ التحصیلان این مدرسه در عرصه های مختلف قرآنی در حرم مطهر رضوی،دفتر تبلیغات اسلامی ، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاهی(در مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا)، شورای حل اختلاف و آموزش و پرورش، حوزه بسیج طلاب و… فعالیت دارند و ضمن انجام فعالیت های مختلف فرهنگی در مقطع سطح ۳ حوزه و کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه، مشغول ادامه تحصیل و تدریس می باشند.

آموزش

فضای مناسب آموزشی و بهره گیری از اساتید حوزه و دانشگاه
مدرسه ی علمیه ی زهرای اطهر (س)

فرهنگی

برگزاری کارگاههای آموزشی در زمینه اخلاقی (همسرداری، تربیت فرزند وعفاف و حجاب وارتقاء سواد رسانه ای و…) و اعتقادی (رفع شبهات، نقد فرقه های ضاله)و…

پژوهش

برگزاری همایش با موضوعات روز ارائه خدمات پژوهشی، بررسی تحقیقات دانش پژوهان و تشکیل جلسه دفاعیه برای پایان نامه و …

رایانه

آموزش مهارت های مقدماتی و پیشرفته،بانک سی دی و ارائه ی خدمات کامپیوتری و …

اعزام مبلّغ

اعزام مبلغین خواهر ، به حرم مطهر رضوی، اماکن عمومی، مساجد، مدارس ، منازل و …

بسیج

برگزاری حلقه های صالحین و گرامیداشت مناسبتهای ملی و مذهبی
(با اجرای نمایشنامه و برنامه های متنوع و شاد فرهنگی)

کتابخانه


مدرسه ی علمیه ی زهرای اطهر (س)
کتابخانه ی مدرسه ی علمیه ی زهرای اطهر (س) دارای امکانات و فضای مناسب مطالعاتی و سالن مطالعه ی عمومی است و حدود ۹۰۰۰ جلد کتاب در عناوین و موضوعات مختلف از قبیل تفاسیر ، فرهنگ لغات ، کتاب های فقهی و اصولی ، کتب اخلاقی و روایی و اعتقادی ومذهبی و… موجود می باشد . کتابخانه همراه با شروع فعالیت مدرسه افتتاح شده و روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعت اداری جهت ارائه خدمات به طلاب و فضلای محترم و عموم خواهران مراجعه کننده آماده می باشد . کتاب هایی که در این کتابخانه موجود است بیشتر از طریق اهداء و یا خریداری از نمایشگاه های کتاب تأمین می شود .
تهیه ی کتب ارزشمندی مانند تفسیر المیزان ، الغدیر ، اصول کافی ، وسائل الشیعه ، بحارالانوار ، معجم های فقهی و …

واحد مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شرعی

مشاوره ی خانوادگی و تحصیلی به طلاب و عموم عزیزان مراجعه کننده با استفاده از اساتید مجرّب و مشاورین آستان قدس رضوی به صورت رایگان با نوبت دهی قبلی و همچنین پاسخگویی به سؤالات شرعی به صورت تلفنی و حضوری روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعت اداری در این مدرسه ارائه می گردد .

کلاس های آزاد

کلاس های آموزش قرآن، تفسیر، اخلاق، احکام ، عقاید، عربی و … بدون در نظر گرفتن شرط سنی برای بانوان دارای مدرک سیکل ، دیپلم و …به صورت غیر رسمی در این مدرسه برگزار می گردد .
منبع: سایت مدرسه علمی زهرای اطهر