تبیان، دستیار زندگی

البرز میزبان راهیان نور دانش‌آموزی

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: اردوهای راهیان نور باعث می‌شود فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید منتقل شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
راهیان نور

سردار یوسف مولایی صبح امروز (25شهریور)، در نشست قرارگاه راهیان نور دانش آموزی‌ کشور که در آموزش و پرورش البرز برگزار شد، اظهار کرد: امروزه شاهد هجمه‌های فرهنگی زیادی از سوی دشمن هستیم. این هجمه‌های فرهنگی باعث شده است که والدین در خصوص تربیت و سلامت فرزندانشان با نگرانی‌هایی روبه رو شوند.
وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور توضیح داد: بدون شک برگزاری این اردوها یکی از راه‌های آشناسازی دانش‌آموزان با فرهنگ ناب اسلام و هدایت آنها در مسیر ثواب است. از طریق این اردوها می‌توان از دغدغه های موجود در خصوص بحران‌های فرهنگی و اجتماعی که نسل امروز را تهدید می‌کند، کم‌ کرد.البته نباید فراموش‌کرد عملکرد بد در این زمینه نیز  باعث می‌شود تا در ذهن افراد نکات منفی بر علیه دین، اسلام، قرآن و... به یادگار باقی بماند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع ) ادامه داد: با قدرت تلاش می‌کنیم تا برنامه اعزام  دانش‌آموزان‌ کشور به میزبانی استان البرز در 12 فروردین با کیفیت و ایمنی برگزار شود.
مولایی در ادامه به ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان برای برگزاری هرچه بهتر این اردوها اشاره‌ کرد و افزود: باید فضاسازی فرهنگی مناسبی در خصوص این ارودها در مناطق مختلف شهر انجام شود.
وی اردوی راهیان نور را یک برنامه ملی مهم با محوریت تربیتی دانست و اضافه کرد: امیدواریم با مشارکت سپاه و آموزش و پرورش، این طرح معنوی با کیفیت بالا در همه استان ها از جمله البرز برگزار شود.امسال اردوهای راهیان نور به میزبانی البرز برگزار می‌شود که برای برگزاری هرچه بهترآن‌ کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است. برنامه‌های این اعزام نمادین به‌ گونه‌ای در استان البرز تدارک دیده شده است که دانش‌آموزان با حال و هوای همان دوران دفاع مقدس که رزمندگان برای رفتن به جبهه بدرقه می‌شدند، اعزام شوند.
منبع:ایسنا