تبیان، دستیار زندگی

با عنوان «مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی»؛

چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار می شود

معاون آموزش و پژوهش مؤسسه آینده روشن از برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با عنوان«مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی» خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار می شود
حجت الاسلام محمدصابر جعفری در دیدار اعضای مؤسسه آینده روشن با حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری چهاردهمین همایش دکترین مهدویت عنوان کرد: این همایش در سالهای گذشته به دنبال این بوده که با کار علمی و متمرکز در حوزه مهدویت، به دفاع و صیانت از معارف مهدوی بپردازد.
وی افزود: چهاردهمین دوره این همایش با موضوع«مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی» اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.
معاون آموزش و پژوهش مؤسسه آینده روشن تصریح کرد: در دوره قبلی این همایش، 52 مقاله از کشورهایی مانند آلمان، انگلیس، لبنان، پاکستان، بنگلادش و دیگر کشورها به این همایش ارسال شد و همچنین 74 میهمان خارجی از 31 کشور در این همایش شرکت کردند.
وی مشارکت مراکز حوزوی و دانشگاهی در این همایش را از نقاط قوت آن دانست و خاطرنشان کرد: تمام مراکز دانشگاهی، مراکز و مؤسسات مختلف حوزوی به صورت سالیانه در این همایش فعالیت می کنند و تمام تلاش ها بر این است که فعالیت های عملیاتی علمی در این همایش رقم بخورد.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: سال گذشته بیش از 200 مقاله فارسی به دبیرخانه این همایش ارسال شد که 60 مقاله از آنها از سوی طلاب سطح 4 حوزه و یا اعضای هیأت علمی دانشگاه ها بود که همین موضوع سبب بالا رفتن سطح علمی همایش شد.
وی ادامه داد: در سالهای اخیر از حضور مراجع و علما در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این همایش بهره می بریم بطوریکه دو سال پیش حاضران از بیانات آیات مکارم شیرازی و سبحانی و سال گذشته نیز آیات جوادی آملی و اراکی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این همایش بهره بردند.
معاون آموزش و پژوهش مؤسسه آینده روشن تأکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده قرار است چهاردهمین دوره همایش بین المللی دکترین مهدویت یک هفته قبل از نیمه شعبان برگزار شود تا بتوان فضای رسانه ای مناسبی برای این همایش ایجاد کرد.
حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: سالهای گذشته بر روی مباحث زمینه ساز مهدویت مانند هنر، اخلاق، تربیت، سبک زندگی و حوزه زمینه ساز ظهور تکیه کردیم اما در دوسال اخیر با توجه به اینکه مهدویت نقظه مشترک ادیان مختلف است، موضوع را بر روی مباحث ادیانی و بین مذاهبی قرار دادیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال با مراکز مختلف حوزوی، دانشگاهی و بین المللی که در بحث مذاهب اسلامی فعال هستند ارتباط گیری کرده ایم تا در این همایش حضور فعالانه ای داشته باشند و تمام تلاش ما بر این است که اصالت و اعتقاد به مهدویت به عنوان نقطه ای مشترک، از زبان مذاهب بیان شود
منبع: خبرگزاری رسا