تبیان، دستیار زندگی
. یكی از كارشناسان سوری همایش ابن هیثم بحرانی، انقلاب ایران را یك انقلاب اسلامی دانست وگفت: نهضت مردم ایران تنها برای شیعیان نبوده و یك انقلاب اسلامی است. خانم دكتر لینه المحصی، یکی از مهمانان سوری دعوت شده در همای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام خمینی و آیت الله خامنه ای، پرچم‌دار وحدت بین مسلمانان هستند .

یكی از كارشناسان سوری همایش ابن هیثم بحرانی، انقلاب ایران را یك انقلاب اسلامی دانست وگفت: نهضت مردم ایران تنها برای شیعیان نبوده و یك انقلاب اسلامی است.

خانم دكتر لینه المحصی، یکی از مهمانان سوری دعوت شده در همایش ابن هیثم البحرانی، گفت: مهمترین عامل تقویت وحدت بین مسلمانان گسترش روابط و معرفی آنها به یكدیگر است.
وی با تاكید بر استفاده از قسمتهایی از تاریخ كه سبب همدلی مسلمانان با هم میشود، افزود: در این راستا باید از بیان برخی از بخشهای تاریخ كه سبب ایجاد تفرقه و جدایی میشود، دوری كرد.
خانم دكتر المحصی با اشاره به این كه دعوت به همبستگی بین مذاهب اسلامی و دوری از اختلاف از همان ابتدای دوران اسلام و پیامبر خدا (ص) آغاز شده است و تاكنون ادامه دارد، اظهار داشت: باید اختلاف ها را كنار گذاشته و از روشهای مشترك در برابر دشمنان اسلام استفاده كنیم.
وی حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای را از پرچمداران مساله وحدت بین مسلمانان دانست و خاطر نشان كرد: یكی ازشعارهایی كه در جریان انقلاب از سوی مردم مطرح میشد، نه شیعی، نه سنی،جمهوری اسلامی بود.
این كارشناس امور مذهبی با اشاره به تلاش نیروهای استكبار برای معرفی نهضت مردم ایران به عنوان یك انقلاب شیعی گفت: هدف آنان تضعیف و دور كردن دیگر مسلمانان از این جریان مهم تاریخی است.