تبیان، دستیار زندگی
معاون تربیت بدنی وسلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون 4 و نیم میلیون دانش آموز در قالب المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای در ایران شرکت می کنند و اینگونه توانسته ایم فضای مدراس را تغییر داده و نشاط و شادابی را در مدارس خود افزایش دهیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور 4 و نیم میلیون نفردر المپیادهای ورزشی دانش آموزی ایران

معاون تربیت بدنی وسلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون 4 و نیم میلیون دانش آموز در قالب المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای در ایران شرکت می کنند و اینگونه توانسته‌ایم فضای مدراس را تغییر داده و نشاط و شادابی را در مدارس خود افزایش دهیم.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

حضور 4 و نیم میلیون نفردر المپیادهای ورزشی دانش آموزی ایران

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان فارس، مهرزاد حمیدی در دیدار با ژان کولن، دبیركل فدراسیون جهانی ورزش مدارس در شیراز گفت: هم اکنون بیش از 13 میلیون دانش آموز در 107 هزار مدرسه در ایران مشغول تحصیل هستند.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش برای این است تا بی سوادی را در کشور ریشه کن کنیم و عدالت آمورشی را در سراسر کشور عملیاتی کنیم گفت: در حوزه مسئولیتی اینجانب فدراسیون ورزش دانش آموزی فعالیت‌های بین مدرسه‌ای را پوشش می ‌دهد و دفتر تربیت بدنی نیز فعالیت‌های درون مدرسه‌ای را پوشش می‌دهد و موضوع بهداشت و سلامت مدارس کشور نیز زیر مجموعه این معاونت است.

وی گفت: هم اکنون نزدیک به یک  میلیون همکار فرهنگی در آموزش و پرورش فعال هستند که 33 هزار تن از این همکاران  دبیر متخصص تربیت بدنی هستند.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در مدارس کشور افزود: آموزش و پرورش ایران برای پوشش تحصیلی همه دانش آموزان حتی در دورترین نقاط کشور نیز تلاش می‌کند به نحوی که هم اکنون 100 مدرسه 1 نفر و 5 هزار مدرسه زیر 5 نفره فعال است .

حمیدی تاکیدکرد: نگاه ما به تربیت بدنی در آموزش و پرورش نگاه تربیتی است و تربیت بدنی بخش عملی و اجرایی تعلیم و تربیت است، به همین دلیل هرم وزرش کشور ما از یک هرم چهار بخشی تشکیل شده که بخش اساسی و پایه این هرم ورزشی ما تربیت بدنی و ورزش مدارس است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: در برش بالاتر آن ورزش همگانی، سپس ورزش قهرمانی و در بالاترین قسمت ورزش حرفه ای قرار گرفته است و این نوع تلقی و نگرش نشان از این است که ورزش کشور ما بر پایه ورزش مدارس استوار است.

وی گفت: در مدارس درس تربیت بدنی در همه پایه ها به صورت یک واحد درسی وجود دارد و 13 میلیون دانش آموز  ایرانی هر سال و هر هفته تربیت بدنی دارند  تا دانش آموزان مهارت لازم را در این زمینه  فرا بگیرند.

حمیدی با اشاره به  طراحی المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای در مدارس ایران گفت: این اقدام به عنوان یک  فعالیت فوق برنامه در داخل مدارس راه اندازی شده و بر همین اساس مسابقات درون کلاسی، بین کلاسی در مدارس راه اندازی شده و اینگونه توانسته ایم فعالیت های ورزشی را به سمت مدرسه هدایت كنیم تا همه اتفاقات مثبت در مدرسه انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور 4 و نیم میلیون دانش آموز در  قالب  المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای گفت: در این فعالیت مدرسه ای مراسم افتتاحیه، اختتامیه، رژه تیم ها و برگزاری مسابقات در طول سال تحصیلی  انجام می شود و اینگونه فضای مدراس تغییر کرده و نشاط و شادابی در مدارس افزایش یافته است و دانش آموزان آموخته های خود را در درس تربیت بدنی با هم  به رقابت می گذارند.

وی با بیان اینکه دو مسیر برای پوشش ورزش قهرمانی و همگانی در ایران پیش بینی شده است،گفت: پوشش ورزش قهرمانی با برگزاری مسابقات برون مدرسه ای، شهرستانی، کشوری و حتی برون مرزی از داخل مدرسه انجام می شود و امروز اطمینان داریم  یک نظام استعدادیابی مطلوب درکشور ما شکل گرفته است و بر همین اساس ریشه تیم های ملی دانش آموزی ما در مدرسه نهفته است.

حمیدی با تاکید بر اینکه با برگزاری مسابقات سراسری تلاش داریم مدرسه ها  را فعال و گرم نگه داریم، افزود: راه اندازی کلوپ های درون و برون مدرسه ای یکی دیگر از اقدامات ما برای تربیت قهرمانان ورزشی است و بر همین اساس کسانی که در ورزش  مدرسه ای وضعیت مناسبی دارند در این کلوپ‌ها ثبت نام می شوند و به همین لحاظ در امتداد فعالیت‌های درون مدرسه‌ای به فعالیت‌های ملی و برون مرزی، جهانی وآسیایی اهمیت می‌دهیم.

وی گفت: بزرگترین نهضت داوطلبی کشور در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای شکل گرفته و 2و نیم میلیون دانش آموز در برگزاری آن شرکت دارند و  از 2 سال پیش با تغییر مدل مسابقات ورزشی مدارس به صورت مدرسه قهرمان، مدارس با موفقیت در هر مرحله مسابقات می توانند به مرحله بالا صعود کنند و تا مسابقات برون مرزی پیش روند و با این عمل 35 درصد افزایش شرکت کننده داشته ایم به گونه‌ای که در سال جاری 19 هزار دانش آموز را در مسابقات شرکت داده ایم.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش