تبیان، دستیار زندگی
ست یكی از مدرسان حوزه علمیه نجف از نقش اساسی این حوزه در برقراری وحدت بین گروه‌ها و فرقه‌های مختلف مذهبی در عراق خبر داد. حجت‌الاسلام سید محمد علی بحرالعلوم،مدرس حوزه علمیه نجف اشرف گفت:عراق پساز سقوط حكومت صدام، به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوزه علمیه نجف اساسی‌ترین نقش را در برقراری وحدت در عراق داشته است

یكی از مدرسان حوزه علمیه نجف از نقش اساسی این حوزه در برقراری وحدت بین گروه‌ها و فرقه‌های مختلف مذهبی در عراق خبر داد.

حجت‌الاسلام سید محمد علی بحرالعلوم،مدرس حوزه علمیه نجف اشرف گفت:عراق پساز سقوط حكومت صدام، به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بسیار بزرگی مانند اجرایانتخابات، تدوین قانون اساسی برای نخستین بار و تشكیل حكومت منتخب مردمدست یافت.
وی افزود: این موفقیت‌ها به میل بسیاری از دشمنان اسلامنبود، برای همین امروزه در عراق بازمانده‌های حزب بعث، القاعده و وهابیتبا یك همبستگی مصلحتی، علیه مردم بی‌گناه عراق مسلح شده و به عنوان مقاومتبر ضد اشغال، آن‌ها را به خاك و خون می‌كشند.
حجت‌الاسلام بحرالعلوماظهار داشت: حوزه علمیه نجف در همه حال مردم را دعوت به وحدت و حكومت رادعوت به اعمال قدرت خود كرده و در این راه موفق هم بوده است.
وی خاطرنشان كرد: همه فعالیت گروه‌های تروریستی كشتار مردم بی‌گناه عراق است.آن‌ها می‌خواهند مردم را بترسانند و علیه یكدیگر تحریك كنند.
این مدرسحوزه علمیه نجف با اشاره به این كه شرایط كنونی در عراق نشان از شكست یاضعف این حوزه در دعوتش به وحدت نیست، تصریح كرد: گروه‌های زیادی باامكانات فراوان كه از خارج عراق برای آن‌ها تأمین می‌شود، سبب شده‌اند  تاوضعیت بدین صورت به تصویر كشیده شود.
وی آینده عراق را روشن دانست وافزود:  در زمان صدام آرزوی بركناری وی را داشتیم و برای دست‌یابی به اینآرزو آن‌قدر فعالیت كردیم تا پیروز شدیم. امروز نیز با تلاش مردم بهآینده‌ای روشن كه شایسته عراق است، خواهیم رسید.
این روحانی مبارزعراقی نقش حوزه و مراجع را در دست‌یابی به این آرزو، نقشی توجیه‌گر وراهنما عنوان كرد و خاطرنشان كرد: با سقوط نظام بعثی شور، نشاط وفعالیت‌های حوزه نجف بسیار گسترده‌تر از گذشته شده به گونه‌ای كه هم‌اكنونتلاش‌ فراوانی برای بازگرداندن این حوزه به جایگاه اصلیش صورت می‌گیرد. درچنین شرایطی حوزه نجف خواهد توانست برای ایجاد وحدت بین مسلمانان در عراقو جهان اسلام گام بردارد