تبیان، دستیار زندگی
اولین همایش توانمند سازی روانی اجتماعی دانش آموزان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در شهریار برگزار شد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شناخت هنجارها و ناهنجاری های اجتماعی توسط معلم، ضرورت دارد

اولین همایش توانمند سازی روانی، اجتماعی دانش آموزان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، اعضاء شورای معاونین و روسای مناطق 21 گانه شهرستان های استان تهران در شهریار برگزار شد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

شناخت هنجارها و ناهنجاری های اجتماعی توسط معلم، ضرورت دارد

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از شهرستان های استان تهران ، عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: خشونت در خانواده آموزش را تهدید می کند و باید این مسائل مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ،شناخت هنجارها و ناهنجاری های اجتماعی توسط معلم یک ضرورت است تاکید کرد: آسیبهای اجتماعی بیشترین هدر رفت سرمایه رادارد و مدیری توانمند است که بتواند هدر رفت سرمایه توسط آسیب های اجتماعی را به حد اقل برساند .

فولادوند با تاکید بر اینکه مبارزه با آسیب های اجتماعی ،یک کار تخصصی است و هرگز با مدیریت سلیقه ای به سر انجام نمی رسد تصریح کرد: برای رسیدن به کنترل آسیب های اجتماعی نیازمند تعامل جامعه، اولیاء ، و دانش آموزان هستیم و این امر با تکیه بر علوم جدید به سر انجام می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران یادآورشد: دانش آموز باید عزت نفس، خوشبینی، تفکر، نشاط و امید را سرلوحه ی فعالیت های اجتماعی خود قرار دهد و برگزاری این گونه کارگاهها می تواند سلامت روانی – اجتماعی دانش آموزان را ارتقاء دهد .

وی گفت: دستاوردهای این جلسات و کارگاه ها باید در رفتار دانش آموزان مشاهده شود و بهبود شاخص های سلامت روان در دانش آموزان و کارکنان مدارس را به همراه داشته باشد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش