تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشاركت های مردمی وزارت آموزش وپرورش گفت: مدارس غیرانتفاعی اگر شهریه اضافی نسبت به الگوی مشخص شده، دریافت کنند، خلاف قانون عمل کرده و این موضوع قابل پیگیری است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دریافت شهریه اضافی خلاف قانون است /توجه جدی به ارتقا کیفیت اموزش

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشاركت های مردمی وزارت آموزش وپرورش گفت: مدارس غیرانتفاعی اگر شهریه اضافی نسبت به الگوی مشخص شده، دریافت کنند، خلاف قانون عمل کرده و این موضوع قابل پیگیری است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

دریافت شهریه اضافی خلاف قانون است /توجه جدی به ارتقا کیفیت اموزش

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از ایرنا ،مجتبی زینی وند که برای بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش کیش به این جزیره سفر کرده بود  در جمع خبرنگاران گفت: مبنای تحول هر جامعه ای تحول در آموزش و پرورش است و هیچ جامعه ای توسعه نخواهد یافت مگر آموزش و پرورش پیشرفته ای داشته باشد.

زینی وند در پاسخ به سوالی  در مورد ارتقای کیفیت آموزشی آموزش و پرورش در سراسر کشور گفت:با توجه به اشنایی کامل وزیر آموزش و پرورش از مجموعه، یکی از هدف های اصلی، ارتقای کیفیت آموزشی است که در این زمینه هم معاونت های مربوطه و هم مناطق برنامه ریزی هایی را در دستور کار خود قرار داده اند.

توجه به شور و نشاط دانش اموزان / ایجاد کارگروه برای ارتقا نیروی انسانی

وی در مورد ایجاد شور و نشاط در میان دانش آموزان نیز افزود: با توجه به برنامه های متنوع آموزشی و پرورشی،تعلیم مهارت های زندگی که رئیس جمهوری این مهم را برای آموزش و پرورش ترسیم کرده اند، می توان دانش آموزان و آموزش و پرورش پویایی ایجاد کرد .

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مناطق آزاد زیر مجموعه سازمان مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی است، گفت: برای ارتقای بیشتر آموزش و پرورش در مناطق آزاد در این سازمان از نظر ساختاری و هم نیروی انسانی کارگروه ویژه ای تشکیل شده است .

رئیس سازمان مشارکت های مردمی آموزش و پرورش در مورد هزینه های دریافتی مدارس غیر انتفاعی نیز گفت: تمامی مبالغ به وسیله الگوی شهریه و بر مبنای هزینه تمام شده هر دانش آموز مشخص شده است .

زینی وند در مورد هزینه های مدارس دولتی نیز به ایرنا گفت: در آموزش و پرورش هیچ مدیر مدرسه ای نمی تواند اولیا دانش آموز را مجبور به پرداخت وجه کند اما هر کسی می تواند برای رفاه و ارتقای فرزند خود مساعدت هایی را در این راستا انجام دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی دیگر از ماموریت های جدی آموزش و پرورش موضوع مهارت آموزی دانش آموزان است که داشتن یک مهارت برای دانش آموز بعد از پایان دوره آموزشی ضروری است که با جدیت آن را دنبال می کند.

وی در مورد وضعیت آموزش و پرورش کیش نیز گفت: با توجه به ظرفیت موجود در جزیره و اینکه این شهر به عنوان یک ویترین در کشور است اموزش و پرورش کیش نیز باید یک الگوی توسعه یافته در منطقه باشد که این امر تاکنون تحقق نیافته است و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

زینی وند افزود: در جلسه ای که در جزیره کیش داشتیم، تصمیم گیری هایی درزمینه استفاده بیشتر از ظرفیت های خیران، منطقه آزاد و آموزش و پرورش در کنار هم گرفته شد .

وی گفت: با توجه به تصمیم گیری اتخاذ شده در جلسات برای ارتقای آموزش در مدارس و نیروی انسانی نیز اقدامات خوبی انجام خواهد شد و با پیگیری های وزارت آموزش و پرورش و هم چنین آموزش و پرورش کیش شاهد برطرف شدن بسیاری از موانع و مشکلات موجود خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید بازدیدهای از مدارس منطقه برای بررسی تجهیزات موجود انجام شد و مدارسی که به مساعدت های بیشتری نیاز دارند قرار است که مبلغی را آموزش و پرورش پرداخت و به همان میزان، منطقه آزاد و معتمدان کیش هر کدام بصورت جداگانه کمک کنند .

برگزاری کارگاه های اموزشی برای ارتقا دانش معلمان

وی در پاسخ به سوالی در  مورد ارتقای سطح دانش معلمان نیز افزود: برای این منظور کارگروهی متشکل از منطقه آزاد، اموزش و پرورش کیش و نماینده ای ازسازمان مشارکت های مردمی تشکیل شده است تا کارگاه های اموزشی مورد نیاز در منطقه و برای معلمان برگزارشود .

زینی وند با تاکید بر اینکه در بازدید های که از مدارس کیش داشتم با جدیت پیگیر مسائل و مشکلات خواهم بود گفت: رئیس اداره آموزش و پرورش کیش نیز تمامی مسائل را رصد می کند و با برنامه ریزی ها مناسب برای رفع هر چه زودتر این مشکلات اقدام خواهند کرد.

گفتنی است؛ جزیره کیش با 91/5 کیلومتر مربع مساحت در قلب خلیج فارس سالانه پذیرای یک میلیون و 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش