تبیان، دستیار زندگی
ست درس اخلاق آیت الله رضا استادی، امام جمعه موقت قم روز گذشته با حضور طلاب و روحانیان شهر یزد در منزل شهید صدوقی برگزار شد. به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، آیت الله رضا استادی، امام جمعه موقت قم روز گذشته در جمع طلاب و روح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله استادی:وظیفه مبلغان دینی احیای امر اهل بیت است

درس اخلاق آیت الله رضا استادی، امام جمعه موقت قم روز گذشته با حضور طلاب و روحانیان شهر یزد در منزل شهید صدوقی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، آیت الله رضا استادی، امام جمعه موقت قم روز گذشته در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه یزد كه در منزل شهید صدوقی برگزار شد، بر گسترش و تبلیغ معارف دینی تأكید و خاطر نشان كرد: دشمنی نسبت به اسلام از همان زمان رحلت پیامبر خدا (ص) آغاز شده و تاكنون ادامه دارد.
امام جمعه قم ضمن تشریح مختصری از سیر دشمنی با اهل بیت (ع) در طول تاریخ بیان داشت: متأسفانه در عصر ما نیز عده ای با اهل بیت(ع) دشمنی می كنند به این صورت كه ادعای مهدویت می كنند و متأسفانه گروهی از مردم نیز به آن ها اعتقاد پیدا می كنند.
وی با اشاره به روایاتی یادآور شد: وظیفه مبلغان دینی احیای امر اهل بیت(ع) است و در صورتی مبلغان می توانند در این برهه از زمان، امر اهل بیت (ع) را احیا كنند كه خود را از لحاظ علمی پرورش دهند.
آیت الله استادی با اشاره به اهمیت تحصیل علوم دینی گفت: شبهات دینی مطرح شده در این زمان، بسیاری از ذهن ها را به خود مشغول كرده است و مبلغان باید با توان علمی بالا این شبهات را از ذهن مردم پاك كنند.
وی افزود: لازمه احیای امر اهل بیت (ع) آشنایی با معارف اهل بیت (ع) و شناخت دقیق آن است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت خودسازی و رعایت تقوای الهی در امر تبلیغ تصریح كرد: عالم، طبیب دین است و كسی كه دینش مریض باشد، نمی تواند دیگری را معالجه كند.
امام جمعه قم به نقل مطالب مستند از سوی مبلغان اشاره كرد و افزود: باید به سیره ائمه اطهار (ع) نگاه كنیم و هر آنچه ایشان بر آن تأكید داشتند، ما هم بر آن تأكید داشته باشیم.
آیت الله استادی در پایان به تأثیر تبلیغ چهره به چهره اشاره كرد و افزود: هیچ رسانه ای نمی تواند جایگزین این نوع از تبلیغ باشد.