تبیان، دستیار زندگی

زائران عتبات عالیات به آژانس‌ها زیارتی معتبر مراجعه کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه به زائران عتبات عالیات توصیه کرد که برای سفر به این مناطق حتما از طریق آژانس‌های معتبر و شناخته شده و همچنین از طریق سازمان حج و زیارت اقدام کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بهرام قاسمی
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، در پی انتشار گزارشی در مورد بلاتکلیفی 52 زائر ایرانی در نجف و پیگیری این موضوع از سوی وزارت خارجه، بهرام قاسمی اعلام کرد: وضعیت این زائران از سوی این وزارت‌خانه و کنسولگری ایران در نجف مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که طبق بررسی‌های انجام شده آنها از طریق یک آژانس غیر معتبر این سفر را انجام داده‌اند و با مراجعه به کنسولگری ایران در نجف شکایتی را نیز از این آژانس مطرح کرده‌اند، گفت: آژانس مربوطه در انجام وظایف خود در ارتباط با این زائران به درستی عمل نکرده و باعث سردرگمی آنها در این کشور شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: همان‌طور که پیش از این اعلام کرده‌ایم به زائران عتبات عالیات توصیه موکد داریم که برای سفر به این استان‌های عراق از طریق آژانس‌های معتبر و همچنین سازمان حج و زیارت اقدام کنند و فریب برخی از افراد سودجو و آژانس‌های غیرمعتبر را نخورند؛ چراکه در موارد دیگری نیز شاهد این بوده‌ایم که تعدادی از شهروندان از طریق این آژانس‌ها به عراق سفر کرده‌اند و در جریان سفر با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شده‌اند.

به گزارش ایسنا، با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی و سفر صدها هزار نفز ار عاشقان اهل بیت به عتبات عالیات در عراق شاهد مراجعه مردم به آژانس‌های زیارتی در اقصی نقاط کشور خواهیم بود. در همین چارچوب مقامات ایران و عراق ضمن تاکید بر اخذ ویزا برای ورود به خاک عراق بر مراجعه به آژانس‌های معتبر مسافرتی نیز تاکید دارند.
منبع: ایسنا