تبیان، دستیار زندگی

حجت الاسلام و المسلمین حاج سید ابوالفضل یثربی درگذشت

حجت الاسلام و المسلمین حاج سید ابوالفضل یثربی قمی به محضر مبارک مولی الکونین حضرت اباعبدالله الحسین مشرف و به ملکوت اعلی پیوست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیت الله یثربی
بسمه تعالی
کل الخیر فی باب الحسین (علیه السلام)
خطیب نامی معاصر حجت الاسلام و المسلمین حاج سید ابوالفضل یثربی قمی به محضر مبارک مولی الکونین حضرت اباعبدالله الحسین مشرف و به ملکوت اعلی پیوست. او که دعوت به مکتب حسینی را از والدش حجت الاسلام و المسلمین حاج سید زین العابدین یثربی چاووشیان و فقه و فقاهت را از جد مادری اش آیت ا... حاج شیخ ابراهیم مروت جبل عاملی به ارث برده بود تحصیلات حوزوی خویش را به نحوی ادامه داد که مورد تشویق حضرت ایت ا... العظمی بروجردی قرار گرفت. چهره ی آشنای مجالس بزرگ حسینی در بیوت مراجع عظام تقلید همچون ایت ا... العظمی گلپایگانی (ره)، آیت ا... العظمی مرعشی نجفی (ره) و مورد تفقد ایشان به خصوص امام خمینی (ره) بودند . در همه ی منابر، جایگاه مراجع تقلید و مقام معظم رهبری را بزرگ میشمرد. خاطره ی مجروح شدن در مدرسه فیضیه در جمع علماء همیشه با او بود.
هیئات مذهبی در آستانه ی محرم حسینی 1439 در سوگ سخنوری نشسته اند که مجالس بزرگ و دسته جات مذهبی را با خطابه و وعظ و ذکر مصائب حسینی ، پرشور و گرم می‌نمود.
شهدا به استقبال خطیبی می‌آیند که همیشه با یادشان در مجالس حسینی آنها را بزرگ می‌شمرد.
خطبا و اهل منبر در فقدان برادری در سوگ می‌نشینند که در همه ی حوادث، یارو یاورشان بود. مساعدت ها و خدمات او در پیدا و پنهان به ایتام و محرومان با عواطف مثال زدنی ذخیره ی یوم المعاد اوست. او که در سال 1318 پا به عرصه ی وجود گذاشت، پس از عمری خدمت در آستان حسینی در آستانه ی محرم حسینی1439 به پیشگاه جد و مولایش بار یافت.
عاش سعیدا و مات سعیدا
این مصیبت را به محضر امام عصر (عج)، حوزه های علمیه و خطبا و ذاکرین و مادحین و هیئات مذهبی و خانواده های معزی تسلیت می‌گوید.