تبیان، دستیار زندگی

با برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز در قم و مشهد؛

طلاب المصطفی نسل کشی مسلمانان میانمار را محکوم کردند

تجمع اعتراض‌آمیز طلاب غیر ایرانی جامعة المصطفی به نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار امروز در شهرهای قم و مشهد مقدس برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
طلاب المصطفی نسل کشی مسلمانان میانمار را محکوم کردند
تجمع اعتراض‌آمیز طلاب غیر ایرانی جامعة المصطفی به نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار امروز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم و نیز مشهد مقدس برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این تجمع اعتراضی که طلابی از کشورهای گوناگون جهان حضور داشتند، حاضران با سر دادن شعارهایی نسل کشی مسلمانان میانمار را محکوم کردند و خواستار ورودی جدی ملت ها و دولت های اسلامی برای جلوگیری از این جنایات شدند.
همچنین طلاب با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ برآمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر تکفیری»، «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا» و «مرگ بر استکبار» ضمن محکومیت تحت فشار قرار دادن مسلمانان خواستار توقف نسل کشی در میانمار شدند.
حاضران با محکوم کردن توطئه ها و نقشه های مستکبران برای ایجاد اختلاف در بین کشورهای اسلامی و مسلمانان و ضربه زدن به آن ها، اتحاد بیش از پیش امت اسلامی و هوشیاری مسلمانان در برابر توطئه های استکبار جهانی را ضروری دانستند.
افراد حاضر در این مراسم خواستار اتحاد جهان اسلام به دور از اختلاف و مسائل سیاسی شدند تا به وضع مسلمانان مظلوم رسیدگی شود.
در این مراسم حمیدرضا رضایی رییس گروه انجمن‌ها و تشکل‌های جامعه المصطفی با تأکید بر ضرورت اقدام عملی امت اسلامی در رسیدگی به وضعیت مسلمانان مظلوم میانمار گفت: بر اساس فرمایش پیامبر اسلاک اگر مسلمانی صدای مظلومیت مظلومان را بشنود اما به کمک آن ها نرود مسلمان نخواهد بود.
وی افزود: انتظار ما از امت اسلامی به ویژه مسؤولان این است که نسبت به این ظلم آشکار ساکن ننشینند و بی تفاوت نباشند بلکه با اقدامات عملی و همراهی امت اسلامی اقدامات مؤثری را در این زمینه انجام دهند.
حجت الاسلام رضایی با تأکید بر این که این نسل کشی با چراغ سبز و تحریک آمریکا و صهیونیست ها انجام می شود، ابراز داشت: دشمنان درصدد هستند که با نفوذ در منطقه و کشتن مسلمانان توطئه ایجاد کرده و این گونه القا کنند که مسلمانان یکدیگر را به قتل می رسانند؛ مسلمانان مظلوم میانمار بدون هیچ دفاعی در مقابل هجوم کفار قرار گرفته‌اند.
طلاب غیر ایرانی در مشهد مقدس نیز تجمع اعتراض آمیزی را در محکومیت نسل کشی مسلمانان میانمار برگزار کردند.
حاضران در این تجمع سکوت مجامع جهانی و دولت های اسلامی در قبال این جنایات را شرم آور خواندند
منبع: خبرگزاری رسا