تبیان، دستیار زندگی

نگاهی به شیوه تعامل سازمان‌های بین‌المللی با ایران در سند ۲۰۳۰

حجت الاسلام لیالی با بیان این که آیا کشورهای آمریکایی اجازه می‌دهند که آخرین پروژه‌های علمی شان را در اختیار دیگر کشورها بگذارند، گفت: سند ۲۰۳۰ به معنای در اختیار قرار گرفتن کشورهای در حال توسعه و رهبری بر آنها است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
نگاهی به شیوه تعامل سازمان‌های بین‌المللی با ایران در سند ۲۰۳۰
اشاره: حجت الاسلام لیالی استاد حوزه و دانشگاه که از کارشناسان حوزه جامعه و فرهنگ است، به بررسی ابعاد سند 2030 پرداخته و آسیب‌ها، اشتباهات و قوت‌ها را مورد ارزیابی قرار داده است.
مسئله بررسی اسناد بین المللی و توجه به خدمت یا خیانت فرهنگی از این منظر حائز اهمیت است که تجربه‌ای برای تاریخ انقلاب می‌‌شود. حجت الاسلام لیالی مباحث یاد شده را تبیین کرده است که در ذیل تقدیم خوانندگان محترم می‌شود. متن زیر بخش سوم از مصاحبه است که خدمت خوانندگان محترم تقدیم می‌گردد.

*** مافیای بین‌المللی اینترنت که تحت عنوان وب سیاه در حال فعالیت هستند یا مافیای قاچاق انسان، اسلحه و سکس در کشورهای شمال اروپا واقع شده‌اند که حیات خلوت صهیونیست‌ها هستند.

بله، بخشی از سند پیرامون کاهش قابل ملاحظه فساد و رشوه خواری است، اساس غرب و نظام سرمایه‌داری مبتنی بر فساد، نظام سرمایه‌داری و رشوه‌خواری است، اساس اقتصاد صهیونیسم بین‌الملل بر ربا و رشوه خواری است.
جالب است بدانید در سند 2030 پیشنهاد می‌دهد که کاهش قابل ملاحظه فساد و رشوه خواری باید صورت پذیرد و سوال این است که اساس نظام بانکی غرب ربا و رشوه خواری است.
در بسیار یا تمام قراردادهای بزرگ بین‌المللی امکان ندارد که این قرارداد اتفاق بیفتد، مگر با رشوه و رشوه دادن امروز فراگیرسازی نشده است و حتی توتال و شل و ... رشوه می‌دهند.
بعضی از شرکت‌ها که مناطق نفتی عربستان، الشرقیه، الزهران و جاهای دیگر عربستان را گرفته‌اند، به شاهزاده‌های سعودی رشوه نمی‌دهد؟ اساس نظام بین‌الملل بر اساس رشوه، رشوه خواری و رشوه دادن است.
وقتی در نزاع‌های انتخاباتی صدایش در می‌آید که فلان نامزد انتخاباتی دموکرات یا جمهوری خواه رشوه داد یا رشوه گرفت و زد و بندهای کارتل‌های اقتصادی بر اساس رشوه خواری و رشوه دادن است.
تجارت‌های پنهان قاچاق اسلحه، مواد مخدر، صنعت سکس، تامین دسترسی عمومی به اطلاعات و پاسداشت آزادی‌های بنیادین همه در یک قالب صورت می‌گیرد. لذا محدوده آزادی، میزان آزادی، چگونگی، برنامه‌سازی، فعالیت‌های آنها در این حوزه چقدر است.

*** اگر برق‌ اروپا به اندازه ده دقیقه برود، چه اتفاقی می‌افتد؟

سوال مهمتر این است که آیا در غرب آزادی وجود دارد؟ به اندازه ده دقیقه برق‌های شهرهای آمریکایی قطع شود و از این به بعد اعلام کنند که دوربین‌های مدار بسته قطع است، چه پدیده‌ای اتفاق می‌افتد؟
همه باید به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کنند، درست! جالب این است که برویم تاریخچه اینترنت را در غرب مطالعه کنیم، همین اینترنتی که ما استفاده می‌کنیم و پایگاه اکثر قریب به اتفاق منابع اینترنتی در آمریکا است.
سرورهای مرکزی، دیتاهای مرکزی و اکثر قریب به اتفاق اینها در نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا است. همین نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی تمام ایمیل‌های من و شما را چک می‌کنند، مجوز دارند و اجازه می‌دهند.
اینترنت امن برای آمریکا، یعنی سرقت اطلاعات ایمیل‌ها
ایمیل‌های شخصی من و شما که خوب است، برای کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا را نیز چک می‌کنند و افشاگری می‌شود. ایمیل‌های خانم کلینتون را افشا کردند، ایمیل‌ها و اسناد محرمانه خانم مرکل را گرفتند، کجایش آزادی است؟
آمریکا امنیتی‌ترین نظام اطلاعاتی و امنیتی جهان است، کسی آزادی ندارد ولی فکر می‌کند که آزادی است، هر لحظه شما را رصد می‌کنند، چه میزان فضای ماهواره‌ای در ایران و در کشورهای جهان سوم قابل دسترسی چندین شبکه را دارند و برنامه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، ضد اخلاقی برای ما پخش می‌کنند.

***در اروپا شبکه‌های ماهواره‌ای چگونه مدیریت می‌شوند؟

آیا شبکه‌های ماهواره‌ای در غرب و آمریکا آزاد است؟ در آمریکا، انگلستان و اروپا می‌توانید شبکه‌های زیادی داشته باشید؟ جالب این است که شبکه‎های تلویزیونی کابلی است. باید کارت‌تان را شارژ کنید و هزینه بدهید.
آزادی برای گیر انداختن من و شماست، از این خبرها نیست، یادمان باشد کسانی که از آزادی سخن می‌گویند و دیکتاتورترین افراد هستند، کشورشان پر اختناق ترین کشورها هست. این آزادی را برای دیگران مطرح می‌کنند.
به چه حقی می‌گویید شبکه‌های الکوثر، العالم، پرس تی وی در غرب ممنوع است؟ چرا ممنوعیت ایجاد می‌کنید، مگر آزادی نیست؟ چرا دسترسی اطلاعات را برای برخی از کشورها می‌بندید؟

*** آیا جدیدترین سوژه‌های علمی در خدمت نخبگان ما توسط اینترنت قرار می‌گیرد؟

آیا کشورهای آمریکایی اجازه می‌دهند که آخرین پروژه‌های علمی، صنعتی و تکنولوژیکی‌شان را در اختیار سایر کشورها قرار بدهند؟ قطعا چنین خبری نیست، برای کشورهای عقب افتاده و در حال توسعه بحث آزادی را مطرح می‌کنند، در همین سند مبارزه با تروریسم مهم است.
در هدف شانزدهم مبارزه با تروریسم را هشدار می‌دهد ولی این مهم است که از منظر چه کسی تروریسم بد است؟ چه سازمانی تروریستی است، مجاهدین خلق یا حزب الله؟ وقتی مجاهدین خلق را تروریست نمی‌دادند، مشخصا حزب الله، انصار الله و ... تروریست است.
بسیاری از سازمان‌های تروریستی که در خود اروپا وجود دارد، مافیاها و گنگسترهای قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، قاچاق اسلحه حمایت از تروریسم هست یا نه؟ آمریکایی‌ها در افغانستان گروه‌های تروریستی مثل القاعده و بن لادن را درست می‌کنند.
در عراق جریان‌های تروریستی مثل النصره، دولت اسلامی داعش، ارتش آزاد و ... در سوریه ایجاد می‌کنند که اینها حمایت از تروریسم هست یا نه؟ هیچ نهاد تروریستی در تاریخ معاصر بدتر از نهاد تروریستی سازمان منافقین ایجاد نشد و حداقل 17 هزار ترور را صورت داده‌اند.
سازمان مجاهدین خلق در لیست نهادهای تروریستی اروپا و آمریکا بود؟ با چه مجوزی آنها را از لیست سازمان‌های تروریستی خارج کردید؟ چرا به آنها پناه دادید و با چه رویی اجازه می‌دهید که نشست سالانه در پاریس برگزار کنند؟
آیا کشورهای اروپایی مظهر و نماد حمایت از تروریسم نیستند و ایران مظهر حمایت از تروریسم است؟ تروریسم هم فقط جریان مقاومت حماس، حزب الله، جریان مقاومت عراق، سوریه، یمن و بحرین است؟
شما که از گروه‌های رقیب در همه کشورها حمایت می‌کنید، ما از دولت عراق و سوریه حمایت می‌کنیم تروریست هستیم؟ اما شما از نهادها و سازمان‌های مخالف دولتی حمایت می‌کنید، پول و اسلحه می‌دهید، این ها حمایت از تروریسم نیست؟
عملا سند 2030 یک سند بین‌المللی است که نهادهای بین‌المللی تحت نظارت صهیونیسم بین‌الملل این را تدوین کردند و برای کنترل دولت‌ها و کشورها از آن استفاده می‌کنند.

***در هدف هفدهم منظور از مشارکت جهانی چیست؟

هدف هفدهم تقویت ابزارهای اجرایی و احیای مشارکت جهانی برای توسعه پایدار که قشنگ است، هفت دهم درصد از درآمد ناخالص ملی کشورهای توسعه یافته به کشورهای دارای پایین‌ترین سطح توسعه یافتگی تعلق گرفته است.
گربه برای رضای خدا هیچ وقت موش نمی‌گیرد، از این به بعد می‌خواهید به کشورهای عقب مانده و کشورهای در حال توسعه کمک بکنید، چه زمانی می‌خواهید پس بگیرید؟ چگونه می‌خواهید کمک‌هایتان را از اینها پس بگیرید؟
وقتی بدهکار جای طلبکار می‌نشیند
در چه قالبی کمک‌ها صورت می‌گیرد؟ ابتدا ذخایر را برمی‌دارند، به شیوه‌های مختلف بدهکار کشورها می‌شوند و سپس به جای پرداخت این بدهکاری‌ها ادعای پرداخت کمک به کشورهای کمتر توسعه یافته را دارند.
عملا سند 2030 مجوز می‌دهد که کشورهای توسعه یافته در کشور های توسعه نیافته چه کنند؟ سرمایه‌گذاری یعنی چه؟ استخراج منابع، معادن، منابع فسیلی و در اختیار گرفتن ذخایر، منابع و معادن کشورهای فقیر است و اجازه‌ی چپاول و بهره‌وری کشورهای در حال توسعه را به کشورهای توسعه یافته می‌دهد.
افزایش امکان دسترسی به علم، فناوری و نوآوری؛ حمایت بین المللی از طرح‌های ملی کشورهای در حال توسعه و بهبود تجارت و افزایش سهم صادرات کشورهای در حال توسعه بر اساس این سند صورت می‌پذیرد.

***چرا سی و پنج سال است که ما را تحریم می‌کنید؟

ایران سند 2030 را امضا کرده، پس چرا ما را تحریم کردید؟ اصلا معنای تحریم چیست؟ تحریم‌های بانکی، اقتصادی، تجاری مخالف سند 2030 است و از این به بعد شما بر این اساس خیلی از کشورها را به بهانه‌های مختلف تحریم می‌کنید.
بهانه حقوق بشر، تسلیحات موشکی، هسته‌ای و صدها بهانه دیگر کشورها را تحریم می‌کنید و عملا سند 2030 به معنای در اختیار قرار گرفتن کشورهای در حال توسعه و رهبری بر آنها است.
در خاتمه بعد از برشماری اهداف در این سند چند نکته را اشاره کنم که کمک به کشورهای در حال توسعه، کشورهای فقیر و محصور در خشکی، کشورهای کوچک جزیره‌ای اجرای مقررات و توافقات و توافق نامه‌های بین‌المللی تاکید می‌شود.
تعهد دادیم که این اهداف را پیگیری کنیم، پیگیری و بازبینی به شکل داوطلبانه و کشوری انجام خواهد شد که خواهم گفت دروغ است و داوطلبانه نیست، گزارش سالانه کشورها توسط دبیر کل سازمان بین الملل تهیه خواهد شد و همه کشورها گزارش سالانه اقداماتشان را برای تحقق سند 2030 باید اعلام کنند.
کشورها در سه سطح ملی، منطقه‌ای و کشوری در خصوص برنامه‌ریزی اقدام و همکاری خواهند کرد تا سطر آخر سند محقق شود و تبدیل جهان به مکانی بهتر در سال 2030 محقق شود. اصل سند برای این است که جهان امن و بهتر باشد، البته برای چه کسی؟
برای نهادهای بین‌المللی، کشورهای توسعه یافته، غرب، آمریکا، نظام صهیونیسم بین‌الملل، برای چه کسی؟ این سند در تاریخ 20 آذر 95 رو نمایی شد و کلیه‌ اطلاعات مربوط به آن به صورت شفاف در سایت کمیسیون ملی یونسکو قرار گرفت.

***یعنی الان با وجود منع رهبری باز هم ادامه می‌دهند؟

ادامه می‌دهند

***حتی در بحث آموزشی؟

آموزش هم لغو نخواهد شد.
منبع: خبرگزاری رسا