تبیان، دستیار زندگی
قم مسئولین فرهنگی مدارس علمیه قم به منظور بررسی نیازهای فرهنگی طلاب و ارزیابی عملكرد بخش امور فرهنگی، شب گذشته در مدرسه علمیه حقانی قم گردهم آمدند. به گزارش مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام رضوی سرپرست اداره فرهنگی امور مدارس قم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گردهمایی مسئولان فرهنگی مدارس حوزه علمیه قم

مسئولین فرهنگی مدارس علمیه قم به منظور بررسی نیازهای فرهنگی طلاب و ارزیابی عملكرد بخش امور فرهنگی، شب گذشته در مدرسه علمیه حقانی قم گردهم آمدند.

به گزارش مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام رضوی سرپرست اداره فرهنگی امور مدارس قم بر نقش متولیان امور فرهنگی مدارس در پاسخگویی به نیازمندی‌های فرهنگی طلاب تأكید كرد.

وی با اشاره به جایگاه امامت و نقش آن در هدایت جامعه به سوی رستگاری گفت: روز غدیر تنها روز انتصاب حضرت امیر(ع) به امامت نیست، بلكه روز تبیین جایگاه امامت ولایت و فرصت مناسبی برای تحقیق و پژوهش پیرامون نقش این جایگاه در هدایت جامعه است.

وی افزود: تعمق و تدبر پیرامون زیارت جامعه كبیره برای شناخت ائمه(ع) بسیار مفید است و در حقیقت یك دوره امام شناسی است.

در ادامه‌ی این گردهمایی، حجت‌الاسلام واحدی مدیر مدرسه حقانی، با اشاره به نقش علما در حفظ و صیانت مرزهای فكری و فرهنگی جامعه اسلامی گفت: مهمترین وظیفه طلاب دفاع از مرزهای فرهنگی تشیع است.

وی افزود: باید توانمندی‌های خود را در ترویج و نشر معارف و فرهنگ اهل‌بیت(ع) افزایش دهیم و با توكل و توسل و بهره‌گیری از روش‌های نوین در این مسیر گام برداریم.

مدیر مدرسه حقانی، تبیین چارچوب آموزشی، اصلاح اندیشه‌ها و تطبیق بینش و رفتار طلاب با آموزه‌های دینی را از وظایف بخش امور فرهنگی مدارس برشمرد و گفت: كار ما به عنوان متولیان فرهنگی مدارس، شخصیت‌سازی است. بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام حمیدی، بازرس امور مدارس حوزه علمیه قم با ارائه گزارشی از عملكرد واحد فرهنگی امور مدارس، از برگزاری 25 اردوی زیارتی ویژه طلاب در مشهد مقدس در ماه‌های گذشته و نیز بازدید طلاب از مناطق جنگی در اواخر اسفند در قالب كاروان‌های راهیان نور خبر داد .