تبیان، دستیار زندگی

رحیم‌پور در کمیسیون امنیت ملی بیان کرد

جمعه؛ اعزام هیاتی به بنگلادش برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به میانمار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ابراهیم رحیم‌پور
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، ابراهیم رحیم‌پور در جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که صبح امروز برای بررسی فاجعه نسل کشی مسلمانان در میانمار برگزار شد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مسلمانان میانمار و فاجعه شدید انسانی که در حال وقوع است، پرداخت.

معاون وزیرخارجه با بیان اینکه وزارت خارجه درباره موضوع کشتار مسلمانان میانمار به طور جدی فعال است، گفت: ۱۰۰ تن کمک انسانی آماده ارسال است تا به مسلمانان مهاجر رسانده شود. هلال احمر نیز اقدامات کمک رسانی و رسیدگی‌های پزشکی را در دستور کار دارد. ملاقات‌هایی نیز با مقامات محلی و منطقه‌ای تدارک دیده شده که در حال تبادل نظر هستیم.

به گفته وی مذاکرات با مقامات برمه و بنگلادش در حال انجام است، البته جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳ میلیون مهاجر را پذیرفته که مدرسه می‌روند، ازدواج و کار می کنند و دانشگاه می‌روند پس اگر مسلمانان میانمار شهروند هم نباشند نباید با آنها برخورد ضد انسانی شود.

رحیم‌پور ادامه داد: گرچه مسلمانان میانمار اهل سنت هستند ولی جمهوری اسلامی ایران با همه توان از آنها حمایت کرده و می‌کند. لذا سکوت مدعیان حمایت از اهل سنت نیز جای تعجب دارد.

رحیم‌پور در ادامه در واکنش به اظهارات اعضای کمیسیون امنیت ملی درباره اقدامات لازم برای بهبود وضعیت مسلمانان میانمار گفت: اینجانب همراه با هیاتی و کمک‌های بشردوستانه روز جمعه عازم بنگلادش هستیم.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در نشست آستانه و مذاکرات انجام شده در جریان این نشست و طرح موضوع میانمار و نسل کشی مسلمانان گفت: دولت و وزارت خارجه در همین راستا مجموعه‌ای از فعالیت‌های دیپلماتیک را در دستور کار قرار داده‌اند.
منبع: ایسنا