تبیان، دستیار زندگی

بچه‌ها نبینند!

این روزا بچه ها به جای انجام بازی های فیزیکی که به سلامتی اونا کمک میکنه, ساعت های زیادی رو به تماشای کارتون هایی مشغولند که نه تنها هیچ فایده ای براشون نداره بلکه حاوی پیامها و اثرات مخربی هم هست. این جا لیستی از 5 کارتونی میبینید که اثرات منفی زیادی بر کودکان دارند و یک پدر و مادر مسئول تا جایی که امکان داره، نباید اجازه بده فرزندشون اونها رو تماشا کنه:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

بچه ها، کارتون، کودکان، تام و جری، پرخاشگری، برنامه کودک ، کارتون

باب اسفنجی

تحقیقی بر روی 60 کودک نشان داد که تماشای کارتون باب اسفنجی باعث کم شدن توجه و توانایی ذهنی کودکان میشه. دکتر راحیل بریگز میگوید: "تماشای صحنه های سریع فانتزی در کارتونهایی مثل باب اسفنجی باعث میشه که کودک توانایی خودش رو در توجه به مطالب و مسائل معمولی و غیر جذاب از دست بده.

 لاک پشت های نینجا

این کارتون در همه ی قسمتهاش سراسر خشونت و درگیری رو به نمایش میگذاره و دنیایی سیاه و تاریک رو ترسیم میکنه که اصلا برای کودکان مناسب نیست و باعث ایجاد روحیه پرخاشگری در اونها میشه.

گربه سگ

 گربه سگ که درباره ی سگ و گربه ای به هم چسبیده هست, کارتونی است با مفاهیمی عجیب و غریب که در هر قسمت اعمالی مالیخولیایی و بی معنی رو به نمایش میگذاره. منتقدان و کارشناسان اعتراض های زیادی به این کارتون وارد کردند و اظهار دارند که در این کارتون الگوهای نامناسبی برای کودکان وجود داره و همچنین مفاهیم اخلاقی در این کارتون زیر پا گذاشته میشه و نظام اخلاقی کودکان رو دچار مشکل میکنه.

تام و جری

میدونم که خیلیهامون این کارتون رو تماشا کردیم و دوسش داریم. ولی اگه دقت کنیم ما از چی این کارتون لذت میبردیم؟! درسته! از دیدن موش و گربه ای که مدام با هم درگیر هستند و اعمال سادیستی انجام میدادند! اون وقت ما به این صحنه ها میخندیدیم. پس اجازه ندید کودکان تون هم شاهد درگیریهای دائم بین این موش و گربه باشند و ذهن لطیفشون آسیب ببینه.

اسکوبی دو

 در هر قسمت این کارتون شخصیتهای اصلی درگیر حل معمایی میشن که طی اون موجودات وحشتناکی به خرابکاری و ایجاد وحشت مشغول هستند. موجوداتی که واقعا ترسناک هستند و حتما باعث کابوسهای شبانه برای کودکانتان خواهند شد. درسته که در آخر داستان مشخص میشه که اونها انسانهایی بودن که ماسک زده بودند ولی تاثیر اون تصاویر وحشتناک قبلی برای همیشه در ذهن کودک باقی خواهد موند.


منبع : ماهنامه کودک  باب اسفنجی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.