تبیان، دستیار زندگی

جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۷ - ژاپن

ایتالیا انتقام فینال والیبال المپیک را از برزیل گرفت

در آغازین دیدار دومین روز از رقابت های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۷، تیم‌ملی والیبال برزیل با نتیجه سه بر دو برابر ایتالیا شکست خورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
والیبال
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، در ادامه هفتمین دوره رقابت های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان که از بیست و یکم شهریور ماه و با حضور شش تیم برتر جهان در سال ۲۰۱۷ و به میزبانی دو شهر ناگویا و اوساکا در ژاپن برگزار می شود، امروز(چهارشنبه) و در دومین روز تیم ملی والیبال برزیل در دیداری که تکرار فینال المپیک ریو بود نتوانست نوار پیروزی هایش برابر ایتالیا را ادامه دهد و سه بر دو نتیجه را واگذار کرد.
شاگردان جیان لورنزو بلنجینی توانستند با امتیاز های ۱۵ بر ۲۵، ۲۷ بر ۲۵، ۲۷ بر ۲۵، ۱۸ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۲ قهرمان المپیک را از پیش رو بردارند و ضمن جبران شکست تلخ در فینال المپیک ریو، بازگشت روحیه بخشی به رقابت ها داشته باشند.
شاگردان بلنجینی هم که در نبود دو ستاره بنام خود، ایوان زایتسف و عثمان خوانترینو، پا به رقابت ها گذاشته اند در روز نخست نتیجه را به ایران واگذار کرده بودند و در دیدار برابر سلسائو با جنگندگی توانستند پر افتخارترین تیم جام بزرگ قهرمانان جهان را از پیش رو بردارند و با کسب یک پیروزی و یک باخت از دو بازی سه امتیازی شوند و موقتا به رده سوم جدول رده بندی صعود کنند.
در سوی دیگر میدان شاگردان دال زاتو که با کسب پیروزی در دیدار نخست برابر فرانسه بسیار با روحیه ست نخست را آغاز کردند اما در ادامه مقهور کار تیمی خوب ایتالیا شدند و با یک پیروزی و یک شکست قبل از آغاز دیگر دیدارها با چهار امتیاز همچنان در صدر جدول ایستادند.
در پایان این دیدار لوکا وتوری با کسب ۲۷ امتیاز عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان را از آن خود کرد و لانزا هم ۲۱ امتیاز نقش مهمی در پیروزی ایتالیا ایفا کردند اما ۱۹ امتیازی که والاس دسوزا برای سلسائو کسب کرد مانع از شکست برزیل نشد.
در ادامه رقابت ها تیم‌ ها فردا(پنج شنبه) استراحت دارند و از روز جمعه رقابت ها در شهر اوساکا برگزار می شود که برزیل از ساعت ۸:۱۰ به مصاف ایران می رود و از ساعت ۱۴:۴۵ ایتالیا به مصاف ژاپن خواهد رفت.در دیگر دیدار مهم امروز(چهارشنبه) از ساعت ۱۱:۱۰ به مصاف ایران می رود.
منبع: ایسنا