تبیان، دستیار زندگی
. زهیری دبیر همایش كتاب سال حوزه در گفتگو با مركز خبر حوزه گفت: این دبیرخانه از بدو تأسیس تاكنون هفت دوره همایش كتاب سال حوزه را برگزار نموده و هشتمین دوره آن در بهمن ماه برگزار خواهد شد. وی افزود: مجموع آثار ارسالی به این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشتمین همایش كتاب سال حوزه بهمن ماه برگزار می‌ شود .

زهیری دبیر همایش كتاب سال حوزه در گفتگو با مركز خبر حوزه گفت: این دبیرخانه از بدو تأسیس تاكنون هفت دوره همایش كتاب سال حوزه را برگزار نموده و هشتمین دوره آن در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: مجموع آثار ارسالی به این دبیرخانه از سال 78 تا 83 بالغ بر 3917 اثر می‌باشد كه299 اثر از آنها حایز رتبه‌های اول تا سوم شده‌اند.

دبیر برگزاری همایش كتاب سال حوزه در تشریح روند برگزاری هشتمین همایش كتاب سال حوزه گفت: تاكنون 1201 اثر در سیزده موضوع: قرآن و حدیث، حقوق، فقه و اصول، فلسفه و كلام، ادبیات، تاریخ و سیره، دانش سیاسی، علوم تربیتی و اجتماعی، اخلاق و عرفان، كتاب‌شناسی و كلیات ترجمه، اقتصاد، تصحیح و تحقیق و تكنولوژی آموزشی به دبیرخانه این همایش ارسال شده كه از این تعداد، 189 اثر به مرحله دوم داوری راه یافته‌اند.

زهیری در ادامه با اشاره به فرآیند جمع‌آوری و داوری آثار رسیده به این دبیرخانه عنوان كرد: عمده‌ترین مرحله، ارائه فراخوان است كه از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی صورت می‌گیرد و كتب رسیده پس از ثبت و تكمیل فرم مربوطه گونه شناسی می‌شوند، سپس به تناسب موضوع در گروه‌های تخصصی مورد داوری قرار می‌گیرند.

وی افزود: از میان 1201 اثر رسیده به دبیرخانه 1177 اثر مربوط به آقایان و 24 اثر مربوط به بانوان است.

شایان ذكر است: دبیرخانه كتاب سال حوزه با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ تحقیق و پژوهش، ساماندهی فرآورده‌های پژوهشی و شناسایی موضوعات و زمینه پژوهشی، معرفی آثار برتر پژوهشگران جوان به همت معاونت پژوهشی مركز مدیریت حوزه علمیه قم در سال 1377 در سیزده گروه تخصصی تأسیس گردید.