تبیان، دستیار زندگی
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش، گفت: استقرار نظام استعدادیابی، شناسایی و انتخاب دانش آموزان توانمند، مهم ترین استراتژی آموزش وپرورش در حوزه تربیت بدنی است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقرار نظام استعدادیابی دانش آموزان توانمند مهم ترین استراتژی در حوزه تربیت بدنی است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش، گفت: استقرار نظام استعدادیابی، شناسایی و انتخاب دانش آموزان توانمند، مهم ترین استراتژی آموزش وپرورش در حوزه تربیت بدنی است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

استقرار نظام استعدادیابی دانش آموزان توانمند مهم ترین استراتژی در حوزه تربیت بدنی است

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز مهرزاد حمیدی در جلسه ستاد عالی فعالیت های ورزشی دانش آموزی در سال تحصیلی 97-96 در ساختمان شهید رجایی، سند تحول بنیادین و سیاست ‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را اساس فعالیت های تربیت بدنی دانست و اظهاركرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت در حوزه عملیاتی كردن محتوای سند تحول بنیادین پیشرو است و براساس سند تحول، مدرسه را كانون تحول محله می داند.

وی مشاركت اولیای دانش آموزان را لازمه پیشبرد اهداف ورزشی سند تحول بنیادین برشمرد و تصریح كرد: 6 سیاست مدرسه محوری، كیفیت محوری، برنامه محوری، اخلاق محوری، مشاركت محوری، علمی و تخصصی نمودن فعالیت های ورزشی مأخوذه از سند تحول، اساس سیاست فعالیت‌ های معاونت تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش را تشكیل می دهد.

حمیدی خاطرنشان كرد: افزایش اثربخشی، توانمندسازی منابع انسانی، نظام ارزشیابی، استانداردسازی، طراحی و استقرار نظام استعدادیابی را از جمله استراتژی های وزارت آموزش وپرورش است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش، استقرار نظام استعدادیابی و شناسایی و انتخاب دانش آموزان توانمند را ازجمله استراتژی های مهم آموزش و پرورش خواند و عنوان كرد: در 4 ساله اخیر، با اجرای طرح های ورزشی نه تنها توانستیم روند افزایش، چاقی و اضافه وزن دانش آموزان را متوقف كنیم و افزون برآن 3 دهم درصد نیز آن را كاهش دهیم.

وی ادامه داد: المپیادهای ورزشی درون و برون مدرسه ای ، مدرسه قهرمان و حیاط پویا، ورزش صبحگاهی و كانون های ورزشی از جمله حوزه های فعالیت های ورزش دانش آموزی است كه علاوه بر تغذیه، بیش از هزارهیئت ورزشی ، شادی و نشاط را در مدارس افزایش داده است.

حمیدی از فعالیت 33 هزار مربی تربیت بدنی در مدارس خبرداد و افزود: 68 رویداد ورزشی در سال تحصیلی 96-95 داشتیم كه دانش آموزان در رشته های مختلف با هم به رقابت پرداختند.

وی گفت: از مجلس شورای اسلامی و دولت و هم چنین رسانه ها می خواهیم كه برای توسعه بیش از پیش فعالیت های ورزشی با آموزش و پرورش همكاری كنند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش