تبیان، دستیار زندگی
رم جامعه مدرسین حوزه علمیهقم در آستانه ماه محرم الحرام 1428 با صدور اطلاعیه‌ای تاكید كرد: مبارزهبا انحرافات و كژی‌ها بخصوص انحرافات و پیرایه‌های معنوی و خرافه‌هایصوفی‌گرایانه و غیرمكتبی وظیفه‌ی خطیری است كه امروزه بر عهده‌...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه ماه محرم

جامعه مدرسین حوزه علمیهقم در آستانه ماه محرم الحرام 1428 با صدور اطلاعیه‌ای تاكید كرد: مبارزهبا انحرافات و كژی‌ها بخصوص انحرافات و پیرایه‌های معنوی و خرافه‌هایصوفی‌گرایانه و غیرمكتبی وظیفه‌ی خطیری است كه امروزه بر عهده‌ی سربازانخط مقدم روشنگری در فرصت عظیم محرم سالار شهیدان (ع) قرار داد.

متن اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز دو شنبه به صورت نمابر در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفت، بدین شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم‏
«قال الامام الحسین علیه السلام: الا و انّ الدعیّ ابن الدعیّ قد ركز بیناثنتین بین السلّة و الذلة و هیهات منّ الذلة یابی الله ذلك لنا والمؤمنون و حجور طابت و طهرت»

همه ساله در اواخر ماه ذیحجه الحرام، عطر دل انگیز و شور آفرین حسینی درفضای عالم اسلام و بخصوص در میان ملت مسلمان ایران طنین انداز شده ودلباختگان معرفت و ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلامبرای برپایی هرچه باشكوهتر مراسم عزاداری خامس آل عبا علیه السلام مهیّامی‌گردند.
امروز همه بر این حقیقت واقفند كه بی شك زنده نگاه داشتن پیام سرخ حسینینه تنها موجب احیاء ارزشهای اسلامی كه موجب رشد فضایل انسانی و ترویجخودباوری و مبارزه با ظلم خواهد شد. ظلمی كه حسین بن علی علیهما السلام باتمام وجود در برابر آن ایستاد و با تقدیم جان خود وعزیزان خود آن را رقمزد.
از این روست كه وظیفه بانیان برپایی مراسم حسینی و مردم عزیز بیش از پیشخطیر و مهم خواهد بود. خطباء گرانقدر و بزرگوار و مادحین معزز وگرامیسلمهم الله تعالی بایستی بدانند كه ظرفیت منبر حسینی را به بازگوییپیام‌های حماسه حسینی و مبارزه آن اسوه مجاهدت و ایثار تبدیل سازند. منطقظلم ستیزی و نرفتن زیر بار حرف زور، منطق ایستایی و مبارزه قاطع انقلابیبا هرگونه مظهر فساد و تباهی و عدم مسالحه گری در برخورد با انحرافات،منطق حماسی و آزاد مردی سالار شهیدان و عزت مداری و ذلت ستیزی آن حضرت ومنطق عاطفی و شور حسینی را برای مردم تبیین كرده و به موارد متعدد الهامگیری انقلاب اسلامی از پیامهای منطقی حسینی اشاره نمایند. چنانچه امروز باتوجه به فشار زورگویان بین المللی مبنی بر محروم ساختن ایرانیان مسلمان ازحق مسلم فن آوری هسته‌ای، پیروی از آموزه‌های حسینی در ایستادگی و مقاومتملی در برابر ننگ و ذلت پذیری،‌خواری و حقارت و برگزیدن زندگی سرافرازانهعزت مدار بیش از گذشته مورد احتیاج و مثمر فایده خواهد بود.
از سوی دیگر علاوه بر وظیفه ساماندهی و رشد دادن فضایل معنوی و اخلاقی دركشور كه وظیفه همیشگی علما، خطبا و فنانّین منبر است توجه به خطر توطئهاخیر استكبار در ایجاد تفرقه و تشتت در میان پیروان مذاهب و اقوام مختلفداخلی و خارجی بایستی بعنوان اصلی تعیین كننده و مورد عنایت قرار گیرد.
چنانچه از دگر سو مبارزه با انحرافات و كژی ها بخصوص انحرافات و پیرایه‌های معنوی و خرافه‌های
صوفی گرایانه و غیر مكتبی وظیفه خطیر دیگری است كه امروزه بر عهده سربازانخط مقدم روشنگری در فرصت عظیم محرّم سالار شهیدان علیه السلام قرار دارد.
مردم دلداده مكتب حسینی و واله خاندان عصمت علیهم السلام نیز می‌دانند كهاگر خون ابی عبدالله الحسین هر ساله جوشان تر و پرخروش تر از گذشته كاخاستبداد و بیداد را متزلزل ساخته، همانا بواسطه برپایی خالصانه عزاداریهایسنتی - آنچنانكه امام راحل، مقام معظم رهبری، علما و مراجع معظم بدانتأكید داشتند- و بی پیرایه بوده است كه از این پس نیز این راه صحیح بایستیادامه یابد و خود مؤمنین و عزاداران خامس آل عبا علیهم السلام بایستی باشركت پرشور تر و با معرفت تر راه را بر ترویج مداحی‌های غلو گونه و یااشعار،‌نغمات و آهنگ‌های نامناسب و نا متجانس با مراسم حسینی و ذكرمصیبت‌های غیر مستند تاریخی و .... مسدود نمایند. چرا كه بی شك تمسك بهفرهنگ حسینی تنها راه نجات و فلاح از ظلم و تعدّی و تهاجمات فرهنگی وعقیدتی در قالب امروزین آن یعنی ناتوی فرهنگی است و حفظ و حراست از آنضامن بقای آزادگی و شرف و اقتدار خواهد بود.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با دعوت آحاد ملت به شركت هر چه خالصانه تر دراین مراسم و مراثی، دعاهای مؤثر آنان را برای رفع كلیه مشكلات از بلادمسلمین،‌رفع تجاوزات و تعدّیات به سرزمینهای مقدسعراق،‌افغانستان،‌فلسطین،‌لبنان و... و ظهور منجی عالم بشریت و منتقم خونحسینی حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه طلب می‌كند.
 والسلام‌ علیكم‌ و رحمة‌ الله‌ و بركاته‌
جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌
علی مشكینی»