تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد شاخص های كیفی برای سنجش فعالیت های ورزشی ضروری است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد شاخص های كیفی برای سنجش فعالیت های ورزشی ضروری است

وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد شاخص های كیفی برای سنجش فعالیت های ورزشی ضروری است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

ایجاد شاخص های كیفی برای سنجش فعالیت های ورزشی ضروری است

به گزارش مركزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز، سید محمد بطحایی در جلسه ستاد عالی فعالیت های ورزشی دانش آموزان در سال تحصیلی 97-96 ، در ساختمان شهید رجایی، با اشاره به ضرورت و اهمیت آموزش عمومی، اظهار كرد: هیچ كشوری به توسعه پایدار نخواهد رسید مگر این كه آموزش و پرورش عمومی آن به سطح قابل توجهی از توسعه یافتگی برسد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای پیش بینی مسائلی هم چون وضعیت سلامت جامعه در آینده، شلوغی و خلوتی دادگستری ها و بیمارستان ها باید به سراغ مدارس امروز رفت و با سنجش كیفیت آموزش امروز، آینده را پیش بینی كرد.

وی تصریح كرد: در حوزه آموزش عمومی مدرسه باید كانون اصلی برنامه های آموزش و پرورش باشد اما پس از انقلاب با ایجاد نهادهای موازی، نقش مدارس در فرآیند یادگیری و یاددهی كم رنگ شده است.

بطحایی خاطرنشان كرد: در سال های اخیر تلاش هایی در راستای احیای نقش اصلی مدرسه و پررنگ شدن نقش تربیتی آن صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ایجاد نهادهای موازی در كنار نظام تعلیم و تربیت، كاهش بهره وری و فاصله گرفتن آموزش و پرورش از اهدافش را درپی داشته است.

عضو كابینه تدبیر و امید گفت: تمام امكانات ورزشی ایجاد شده باید در خدمت دانش آموزان باشد و دانش آموزان به سهولت از آن بهره مند شوند.

بطحایی با اشاره به برنامه های ارایه شده به مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: توجه به محتوای برنامه های آموزشی، پرورشی و ورزشی از مواردی است که در برنامه مذکور برآن تاکید شده است. بنابراین در دولت دوازدهم همواره تلاش خواهیم نمود شادی و نشاط را در مدارس حاکم کنیم.

وی افزود: یکی از مهم ترین ابزارهایی که می تواند میزان شور و نشاط را در بین دانش آموزان افزایش دهد و از آنجا به سطح جامعه گسترش دهد فعالیت های تربیت بدنی و ورزشی است .

وزیر آموزش و پرورش برتقویت امکانات ورزشی تاکید و خاطرنشان کرد: البته در برخی رشته ‌های ورزشی نیازی به امکانات آنچنانی نداریم بلکه به شوق و انگیزه کافی نیاز داریم، بنابراین مدیران مدارس باید به این باور برسند که توسعه فعالیت ورزشی تنها توسعه سلامت نیست بلکه توسعه در همه ابعاد اجتماعی است .

وی بر ضرورت ایجاد شاخص های کیفی در فعالیت های ورزشی تاکید و تصریح کرد: تلاش های ورزشی ارزشمند است اما اگر شاخص های کیفی برای سنجش آن نداشته باشیم میزان تحقق اهداف مشخص نخواهد شد .

بطحایی تمرکز فدارسیون‌های مختلف ورزشی بر توسعه ورزش دانش آموزی را امیدوار کننده دانست و افزود: این موضوع بستر خوبی است تا شاخص های ورزشی را در برنامه‌ای کاملا واقع بینانه هدف گذاری کنیم تا ببنیم در پایان سال به چه شاخصی از اهداف رسیده ایم .

وی گفت: اعداد وارقام فعالیت های ورزشی زمانی موثرند که همراه با شاخص های کیفی باشند و نتایج فعالیت های تربیت بدنی به صورت عینی مشخص باشد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش