تبیان، دستیار زندگی

ویژه طلاب؛

دوره سه ساله حفظ تخصصی قرآن کریم برگزار می شود

مدیر طرح حفظ تخصصی قرآن کریم از از راه اندازی طرح جامع حفظ تخصصی قرآن کریم به همراه تفسیر ویژه طلاب در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
آداب و رسوم فراموش شده عید غدیر
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی از راه اندازی طرح جامع حفظ تخصصی قرآن کریم به همراه تفسیر ویژه طلاب خبر داد و اظهار داشت: این طرح که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار می شود و از یک سال پیش کلید خورده است، سه سال به طول خواهد انجامید و نسبت به طرح های دیگر حفظ مزایای قابل توجهی دارد.
مدیر طرح حفظ تخصصی قرآن کریم ادامه داد: یکی از اصلی ترین امتیازات این طرح آن است که بیش از 80 درصد حفظ در کلاس صورت می گیرد برخلاف دیگر مراکز که فرد باید در خانه حفظ کند و در مرکز قرآنی به استاد تحویل بدهد، البته این دوره به همراه ترجمه دقیق و تفسیر آیات است که به صورت دائم تکرار می شود.
وی با بیان این که طلاب در این طرح ابتدا با تفسیر و معنای قرآن آشنا می شوند، افزود: قبل از فهم دقیق تفسیر و معنای آیات، استاد سراغ حفظ نمی رود، بلکه وقتی تفسیر صورت گرفت به صورت حلقه ای بحث حفظ آغاز می شود و با روش های خاص آیات قرآن به صورت کامل در ذهن تثبیت می شود و دلیل بر این مدعا سخن افرادی است که در این طرح و طرح های دیگر شرکت کرده اند.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به آسیب شناسی دقیق در این حوزه یادآور شد: بنده خودم کتابی با عنوان «قرآن بهار زندگی» نوشته ام و طرح های مختلف را به صورت کامل ارزیابی کردم و به این نتیجه رسیدم که بهترین روش برای حفظ قرآن فعلا همین روش است که طلاب هم با تفسیر قرآن آشنا می شوند و هم آیات را به صورت حضوری در کلاس حفظ می کنند.
وی ابراز داشت: این کلاس هر روز یک ساعت به ظهر در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) که تحت اشراف مرجعیت معظم حضرت آیت الله مکارم شیرازی است برگزار می شود و روزهای پنج‌شنبه نیز به بیان ادبیات تفسیر، علوم قرآنی و روش های تفسیری اختصاص دارد.
استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این که نخستین دوره از دی ماه سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: طلاب حاضر در این طرح تا به امروز نزدیک به چهار جزء را به همراه تفسیر دقیق آیات آموزش دیده اند و افرادی که به تازگی وارد این طرح می شوند، فعلا با دوستان قدیمی همراه می شوند، مگر این که تعداد ثبت نام کننده به حد نصاب برگزاری دوره جدید برسد.
وی در پایان با اعلام این خبر که افراد برگزیده در طول دوره افزون بر تقدیر به مراکز حفظ قرآن به عنوان استادیار معرفی می شوند، گفت: طلاب حوزه علمیه قم برای ثبت نام می توانند به مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، ساختمان امام جواد(ع)، مدرس شماره هشت مراجعه و یا با شماره 09197497893 تماس حاصل کنند.
منبع: خبرگزاری رسا