تبیان، دستیار زندگی

گردآوری ۴۹۰ جلد کتاب در نرم افزار چندرسانه ای مقتل الحسین

مسؤول تولید نرم افزار چند رسانه ای مقتل الحسین(ع) مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: ۴۹۰ جلد کتاب در این نرم افزار ویژه عموم مردم، محققان و پژوهشگران گردآوری شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
گردآوری ۴۹۰ جلد کتاب در نرم افزار چندرسانه ای مقتل الحسین
علی جباری در جمع خبرنگاران از رونمایی نرم افزار چندرسانه ای مقتل الحسین(ع) در روز 23 شهریورماه جاری در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در قم خبر داد و افزود: این نرم افزار در چهار سال گردآوری شده است و قابل استفاده عموم مردم به ویژه پژوهشگران درباره زندگانی امام حسین(ع)، اهل بیت و اصحاب ایشان و واقعه عاشورا است.
وی افزود: 230 مورد سخنرانی، 600 مورد مداحی، 118 قطعه عکس از زیارتگاه های امام حسین(ع)، اصحاب و یارانش، نقشه مسیر حرکت کاروان کربلا، 26 عنوان کتاب منبع اختصاصی، 32 عنوان کتاب مهم تاریخی، کتاب منابع عربی و فارسی و سایر کتاب های شعر در قالب هفت محور در این نرم افزار گنجانده شده است.
وی، معرفی شخصیت اباعبدالله الحسین(ع) پیشوای سوم شیعیان، تبیین اهداف و بازتاب های قیام کربلا با استفاده از منابع معتبر تاریخی، بیان تحریف ها و پاسخگویی به شبهات، سهولت دسترسی محققان به متون مرتبط با قیام عاشورا، پرکردن خلاهای موجود در خصوص نرم افزار عاشورا پژوهی و گردآوری مقاتل مختلف برای روحانیان را از مهمترین اهداف تولید این نرم افزار برشمرد.
وی با بیان این که نرم افزارهایی مرتبط با واقعه عاشورا در مراکز علمی استان تولید شده است گفت: نرم افزار چند رسانه ای مقتل الحسین(ع) با ویژگی ها جستجویی که دارد قابلیت استفاده برای پژوهشگران را دارا است.
جباری ادامه داد: تعداد مقاتل در این نرم افزار از لحاظ کیفیت و کمیت نسبت به سایر نرم افزارها بیشتر است.
وی با تاکید بر این که این نرم افزار از منابع معتبر تاریخی تهیه شده است گفت: در مرحله اول 500 عنوان کتاب تاریخی در نظر گرفته شده بود که از این تعداد موفق به بارگذاری 100 عنوان کتاب شدیم ضمن این که فهرستی از کتاب های معتبر تهیه و در این نرم افزار برای دسترسی بیشتر محققان ارائه شده است.
مسؤول تولید نرم افزار چند رسانه ای مقتل الحسین(ع) بیان داشت: قابلیت جستجو در صوت سخنرانی ها از مهمترین ویژگی این نرم افزار است که باعث تمایز آن از دیگر نرم افزارها شده است
منبع: خبرگزاری رسا