تبیان، دستیار زندگی
رد مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان بر ضرورت تقویت بنیه علمی طلاب و برخورداری آنان از اطلاعات قوی تاكید كرد. حجت‌الاسلام اكبر فرجام روز یكشنبه در جلسه اساتید و ممتحنین دروس خارج فقه و اصول این حوزه افزود : به منظور ارتقای سطح ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان بر ضرورت تقویت بنیه علمی طلاب تاكید كرد

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان بر ضرورت تقویت بنیه علمی طلاب و برخورداری آنان از اطلاعات قوی تاكید كرد.

حجت‌الاسلام اكبر فرجام روز یكشنبه در جلسه اساتید و ممتحنین دروس خارج فقه و اصول این حوزه افزود : به منظور ارتقای سطح فراگیری عمیق دروس خارج و كاربردی كردن آنها توسط تعدادی از صاحبنظران و اساتید طرح كارگاه روش تقریر نویسی درس خارج برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

وی اظهار داشت : در این راستا با تعیین سرفصل‌های و متون مورد نیاز بحث‪ ، ۶۳نفر از كسانی كه برای اولین بار قصد شركت در امتحانات مقطع خارج در سال جاری تحصیلی را داشتند شركت كردند.

وی در زمینه ارائه خدمات به طلاب و روحانیون مستعد هم گفت : طلابی كه سال اول درس خارج را می‌گذرانند و در كارگاه‌های آموزشی معاونت آموزش گام به گام پیش می‌روند نسبت به‌مزایای حوزه از امكانات خاصی برخوردار خواهند شد.

او ادامه داد : با برنامه‌ریزی‌هایی كه انجام شده باید هر ساله دفاتر تقریر نویسی آنها توسط اساتید ارزیابی و تحت برنامه باشند.

وی افزود : یكی از افتخارات حوزه‌های علمیه شیعه در طول‪ ۱۴قرن مستقل بودن و عدم وابستگی آنها به هیچ تشكیلاتی است.

وی گفت : امروز ترویج دین توسط روحانیت انجام می‌شود و ضرورت ایجاب می كند كه طلاب از بنیه علمی بالایی برخوردار باشند.

وی رشته‌های تخصصی در حوزه را یك ضرورت دانست و گفت : طلاب باید هنگام ورود به دروس خارج فقه و اصول با یافته‌های علمی خود در هر زمینه‌ای كه بیشتر می‌توانند مفید باشند فعالیت كنند.