تبیان، دستیار زندگی

آغاز نشست هفتاد و ششم کمیته حقوق کودک در ژنو

کمیته حقوق کودک هفتاد و ششمین نشست خود را در ژنو آغاز کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نشست هفتاد و ششم کمیته حقوق کودک
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛ کمیته حقوق کودک هفتاد و ششمین نشست خود را در ژنو آغاز کرد که دستور کار آن شامل بررسی وضعیت حقوق کودکان و اجرای مقررات کنوانسیون حقوق کودک و پروتکل‌های اختیاری آن در اکوادور، تاجیکستان، قبرس، دانمارک، جمهوری مولداوی، جمهوری دموکراتیک خلق کره، وناتو و گینه می‌باشد.

در افتتاحیه نشست بیان شد که حداقل 8500 پناهنده و مهاجری که در تلاش برای عبور از مدیترانه بودند، جان خود را از دست داده یا ناپدید شده اند و 92 درصد از 13700 کودک مهاجری که فقط که در هفت ماهه اول 2017 وارد ایتالیا شده اند بدون سرپرست مهاجرت کرده‌اند.

وضعیت کودکان مهاجر در تعدادی از کشورها و مناطق از جمله در جمهوری آفریقای مرکزی، سودان جنوبی، نیجریه، یمن، میانمار، استرالیا و در مرز مکزیک با ایالات متحده به شدت وخیم است. در پایان سال گذشته، 65.6 میلیون نفر آواره شده اند که 22.5 میلیون از آنها پناهنده بوده و بیش از نیمی از پناهنده ها کودک بوده اند.

همچنین 37 درصد از گزارش های اولیه تحت پروتکل اختیاری فروش کودکان، فحشاء کودکان و پورنوگرافی کودکان و 28 درصد گزارش های اولیه تحت پروتکل اختیاری مربوط به دخالت کودکان در درگیری های مسلحانه بوده است.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر برای حمایت از دولت ها در تعهدات گزارش‌دهی خود، کارگاه های آموزشی گزارش‌دهی به سازمان های مرجع کنواسیون، را برگزار کرده است.
منبع: ایسنا