تبیان، دستیار زندگی
ست  عضو موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) قم گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری، در دیدار اخیر مردم قم، وظیفه علمای دینی را برای كاهش اختلافات شیعه و سنی سنگین تر كرده است. حجت‌الاسلام "محسن غرویان" افزود: فرمایشات مقام معظم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یك استادحوزه درقم:مسوولیت علمای دینی‌برای رفع اختلافات شیعه وسنی سنگین ترشده است

عضو موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) قم گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری، در دیدار اخیر مردم قم، وظیفه علمای دینی را برای كاهش اختلافات شیعه و سنی سنگین تر كرده است.

حجت‌الاسلام "محسن غرویان" افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری، در زمینه ضرورت وحدت بیشتر در میان شیعه و سنی، نشان دهنده حساسیت این موضوع در شرایط كنونی است.

وی ادامه داد: هم‌اكنون دشمن بیش از هرزمانی، از اختلافات فرقه‌ای در میان شیعه و سنی سوء استفاده كرده و آن را به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف استكباری به كار می‌برد.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان كرد: اقداماتی كه موجب كمك به دشمن و ایجاد فاصله بیشتر میان شیعه و سنی می‌شود، بر خلاف آرمان‌های امام راحل است.

وی اضافه كرد: جهان اسلام به اندازه كافی در جهان دشمن دارد و نباید با تشدید دشمنی‌های داخلی، خود را در برابر استكبار جهانی ضعیف كند.

وی بیان داشت: آثار مخرب این اقدامات در افغانستان و عراق نمایان شده است و رفتارهای تنش زا و اختلاف افكنانه در میان مسلمانان، به معنای ادامه این روند تلقی می‌شود.

وی یادآورشد: علمای دینی مهمترین وظیفه را در این زمینه برعهده دارند تا باتبیین نقش و اهمیت وحدت، از گسترش اختلافات در میان مسلمانان پیشگیری كنند.