تبیان، دستیار زندگی

«مفیستو» به صحنه تئاتر بازمی‌گردد

مسعود دلخواه که چندی پیش نمایش «مفیستو» را در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه برده بود، اعلام کرد که از اوایل دی بار دیگر این اثر نمایشی را در تالار مولوی به صحنه خواهد برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نمایش «مفیستو»
 مسعود دلخواه که چندی پیش نمایش «مفیستو» را در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه برد و اجرای عمومی این اثر با استقبال مخاطبان همراه بود درباره اجرای مجدد «مفیستو» در سال جاری  گفت: به دلیل استقبال زیادی که از سوی مخاطبان، منتقدان و هنرمندان تئاتر از اجرای عمومی نمایش «مفیستو» وجود داشت، خیلی از تماشاگران و هنرمندان تئاتر اجرای مجدد این اثر را پیشنهاد دادند. همچنین از چند سالن تئاتر دولتی و خصوصی نیز پیشنهاد اجرای «مفیستو» را داشتیم.

وی ادامه داد: ضمن احترام به تمامی پیشنهادهای ارایه شده از سوی سالن های مختلف، با توجه به پیشنهاد و حمایتی که مدیریت تالار مولوی داشت و در عین حال ماهیت نمایش «مفیستو» که ماهیتی آکادمیک، دانشگاهی و با حضور هنرمندان جوان است، تصمیم گرفتیم که این اثر نمایشی را بار دیگر در تالار مولوی به صحنه ببریم.

کارگردان نمایش «مفیستو» درباره زمان اجرا و همچنین تغییرات مدنظر برای اجرای مجدد این اثر نمایشی، اظهار کرد: ما در آذرماه تمرین های نمایش «مفیستو» را شروع می کنیم و از اوایل دی ماه این اثر را در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه خواهیم برد. اگر همه چیز خوب پیش برود در اوایل سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز «مفیستو» را اجرا خواهیم کرد.

دلخواه یادآور شد: معتقدم وقتی نمایشی اجرا شده و قصد بازتولید آن وجود دارد، حتما باید به لحاظ کیفیت هنری بهتر از قبل باشد. در اجرای مجدد «مفیستو»، کلیت کار منسجم تر می شود، همه بازیگران را نگه داشته ایم و بعضی از نقش ها را که پیش از این بازیگر رزرو داشتند تک بازیگر کردم و برخی نقش ها هم دارای رزرو خواهند بود. افرادی نیز به گروه همسرایان و موسیقی اضافه می شوند.

این مدرس و کارگردان تئاتر افزود: تغییراتی هم در نشانه گذاری «مفیستو» و شیوه اجرایی آن خواهیم داشت که برای خود بازیگران نیز جالب خواهد بود.

وی در پایان درباره احتمال تداوم اجرای نمایش «مفیستو» بعد از برگزاری سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، گفت: اگر باز هم استقبال از نمایش به گونه ای باشد که ظرفیت تالار مولوی پاسخگوی آن نباشد، باید پیش بینی هایی را با همراهی مدیریت تالار مولوی داشته باشیم تا شرایط تداوم اجرا وجود داشته باشد. ما در اجرای عمومی پیشین نمایش «مفیستو» به دلیل تعهدی که مدیریت تالار مولوی و شورای هنری مجموعه به کارهای دیگر داشت، در اوج استقبال مخاطبان کار را به پایان رساندیم و بهتر است از حالا پیش بینی این اتفاق را برای احتمال تداوم اجرای «مفیستو» بعد از پایان جشنواره تئاتر فجر داشته باشیم.

نمایش «مفیستو» تیر و مرداد سال جاری و با حضور مرتضی اسماعیل‌کاشی، محمدرضا علی‌اکبری، پریسا رضایی، ژیلا آل‌رشاد، امیرحسین سرداریان، هادی آقابزرگی، پوریا سلطان‌زاده، اشکان هورسان، عبدالرضا نصاری، راحیل روحانی‌زاده، افسون دلخواه، فرزانه زینتی، محمدمهدی شاهی، فطیما یثربی، معصومه بیگی، محبوبه تفضلی، محمد صادقی، مصطفی مقیمی، ایران مسعودی، رضا موسوی، مرتضی کوهی، سمانه آقازمانی، فرزین حاجیلو، محمدعلی شهیدی، منا رستگار، امیرحسین قنبری، مهرنوش حاجی‌خانی، احسان کاکاوند، فرهاد حاجیلو، حسین یوسفی و میلاد افواج به صحنه رفت.

شیما میرحمیدی طراحی صحنه، ماریا حاجیها طراحی گریم و آرمان پارسیان و محمد اسلامی هنگسازان و طراحان صدا و افکت نمایش «مفیستو» را بر عهده داشته اند.

منبع: مهر