تبیان، دستیار زندگی

اجرای طرح "جعبه کفش" در راستای کمک به دانش آموزان بی بضاعت

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان جزئیات طرح جعبه کفش،این طرح را به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند کشور در آغاز سال تحصیلی جدید دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طرح جعبه کفش
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست خبری جشنواره جعبه کفش که به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) که صبح امروز در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: طرح جعبه کفش سال 94 با ابتکار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و در سال 95 نیز با کمک مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران انجام شد و امسال نیز در به منظور آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در آستانه اجرای این طرح هستیم.

وی همچنین به طرح سوادآموزی کودکان کار یا مدرسه صبح رویش اشاره کرد و گفت: در مدرسه صبح رویش کمک‌های بسیاری شد و موفق شدیم 534 دانش آموزی که به سن تحصیل رسیده بودند اما به اسم کودکان کار مدرسه نمی‌رفتند را به کلاس بکشانیم. در این راستا حدود 128 کودک از این تعداد در روستایی به نام ابراهیم آباد در نزدیکی تهران ساکن بودند و مدرسه نمی‌رفتند اما با کمک خیرین، صدا و سیما و برنامه خندوانه کلاسی برای آنها دایر شد و آنها در تابستان نیز درس خواندند.

صلاحی ادامه داد: هدف این است که بگوییم اگر کاری در هر جای کشور انجام می‌شود به عنوان الگویی برای سایر نقاط کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت حمایت مالی از درس، کتاب، کیف و کفش و لوازم التحریر این کودکان باعث شد تا روستای ابراهیم آباد اندکی آباد شود و با این کار می‌خواستیم بگوییم می‌توان به روستاها طوری رسیدگی کرد که مهاجرتی صورت نگیرد.

وی در ادامه به طرح جمع آوری سررسیدها و طرح جعبه کفش اشاره کرد و گفت: علت نام گذاری طرح با نام "جعبه کفش"این بود که کفش یک ملاک است، ضمن اینکه چون داخل جعبه کفش پیدا نیست هر کسی می‌تواند بر اساس توانش کمک‌هایی را انجام دهد. همچنین می‌خواستیم جعبه به گونه‌ای باشد که کودکان روی آن شعر نوشته ویا نقاشی بکشند و خودشان به صورت هدیه این جعبه‌ها را در اختیار کودکان بی بضاعت قرار دهند. به گفته وی در حقیقت قرار است نوعی فرهنگ سازی شود تا کودکان یاد بگیرند هر سال همزمان با شروع سال تحصیلی جدید به کودکان و دانش آموزان بی بضاعت در سراسر کشور کمک کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه 15 هزار دانش آموز بی بضاعت تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان تهران هستند گفت: به همین سبب 15 هزار جعبه کفش را در نظر گرفتیم تا اول مهر این کمک‌ها را به دست دانش آموزان بی بضاعت برسانیم. در حقیقت زمانی این طرح موفق می‌شود که هر سال طرح جعبه کفش در شهرهای بیشتری اجرا شود.

وی با بیان اینکه در اعتقادات دینی هم کمک کردن برکت دارد اظهار کرد:‌ خداوند نعمت‌های زیادی به انسان عطا کرده است و بایستی سعی کنیم با کمک به افراد نیازمند این نعمت‌ها را جبران کنیم.

صلاحی در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: 24 هزار جلد کتاب به روستاهای محروم تهران و مسیرهایی که راهیان نور می‌روند تقدیم شده‌اند، همچنین چهار کتابخانه نیز احداث کرده‌ایم.
منبع: ایسنا