تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل کمیته امداد استان تهران از کمک یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی مردم به این کمیته خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر کل کمیته امداد تهران خبر داد

کمک یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی مردم به دانش آموزان بی بضاعت

مدیر کل کمیته امداد استان تهران از کمک یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی مردم به این کمیته خبر داد.

هومن بهلولی

محسن ولیئی

به گزارش تبیان، مدیر کل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری جعبه کفش اظهار کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز بی بضاعت وجود دارد که از این میزان ۲۵ هزار نفر آن تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار دانش جوی کم بضاعت هم داریم که سه هزار نفر آن تحت پوشش ما هستند و سه هزار نفر هم در طول سال به طور مکرر برای درخواست کمک به ما مراجعه می کنند.

ولئی بیان کرد: سال گذشته مردم یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد کمک کرده اند که از این میزان ۹۰۰ میلیون تومان آن نقدی و ۹۰۰ میلیون آن کالا بود و ۷۳۰ میلیون تومان هم به صورت خدمات ارائه شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه ۲۳ و ۲۴ شهریورماه زمان برگزاری جشن عاطفه هاست تأکید کرد: ۵۰۰ پایگاه در سطح تهران برای این کار آماده شده اند. پنج پایگاه با همکاری صدا و سیما در محل های تجریش، شهر ری، فرهنگسرای رسانه و فردوس و متروی امام خمینی این جشن را برگزار می کنند.

وی افزود: تمام دفاتر کمیته امداد نیز به علاوه میعادگاه های نماز جمعه نیز در روز ۲۴ شهریور ماه این جشن را برگزار می کنند.

ولیئی با بیان اینکه مقطع دوم جشن عاطفه ها ۱۹ مهرماه برگزار می شود اضافه کرد: یک میلیون پاکت نیکوکاری به نام لبخند عاطفه ها در بین دانش آموزان مدارس پخش خواهد شد و خانواده های آنها با قراردادن مبلغی این پاکت ها را به مدرسه باز می گردانند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی تشریح کرد: تمام پاکت ها در اختیار مدیران آموزشی مدارس قرار گرفته می شود تا به کودک بی بضاعتی که کمیته امداد شناسایی نکرده است هم کمک شود.

ولیئی بیان کرد: برنامه دیگری با همکاری آموزش و پرورش و بسیج سازندگی برای لوازم التحریر دانش آموزان در حال اجرا است.

وی با اشاره به روش هایی غیر از حضور در مراکز برگزاری جشن عاطفه ها گفت: شهروندان می توانند با شماره تلفن ۷۳۵۵ تماس بگیرند و بعد از وارد کردن کد ۱۶ مستقیم مبلغ مورد نظر خود را به حساب جشن عاطفه ها واریز کنند، همچنین می توانند با شماره گیری *۸۸۷۷*۵*۳# و یا شماره *۷۲۴*۲۲۲۲# به وسیله تلفن های هوشمند خود تماس بگیرند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: شهروندان می توانند از طریق شماره کارت ۱۴۸۲۲۱۹۲۳۰ (بانک ملت) و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۸۳۸۳۰۱۰۵۷ کمک های خود را به حساب کمیته امداد واریز کنند.

ولیئی تأکید کرد: همچنین مردم شهر تهران می توانند در روز ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه و در حاشیه جشن عاطفه ها، جعبه های کفش خود را به پایگاه های کمیته امداد اهداء کنند.

وی افزود: در سال گذشته در طرح جعبه کفش مردم ۳۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد کمک کردند و سعی داریم با افزایش اطلاع رسانی به آنها این میزان را در سال جاری دو برابر کنیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته امداد به طور جداگانه سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان برای دانش آموزان هزینه کرد که ریز آن بدین قرار است. ۵۰ هزار تومان برای دانش آموزان دبستانی، ۷۵ هزار تومان متوسطه اول و ۱۰۰ هزار  برای متوسطه دوم و دانشگاه ها هزینه شد.