تبیان، دستیار زندگی
وازدهمین كنگره سراسری برترین های شعر دفاع مقدس معرفی شدند گروه فرهنگ و هنر: دوازدهمین كنگره سراسر شعر دفاع مقدس در مسجد بلال صدا و سیما با معرفی برترین شاعران عرصه دفاع مقدس به كار خود پایان داد. به گزارش روابط عمومی این كنگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در دوازدهمین كنگره سراسری

برترین های شعر دفاع مقدس معرفی شدند

گروه فرهنگ و هنر: دوازدهمین كنگره سراسر شعر دفاع مقدس در مسجد بلال صدا و سیما با معرفی برترین شاعران عرصه دفاع مقدس به كار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی این كنگره، علی موسوی گرمارودی، شاعر و نماینده هیات داوران، با اعلام این مطلب كه باید در اشعار دفاع مقدس، رویكرد حماسی مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: «هیات داوران، نوآوری در زبان و اندیشه، نگاه تازه به موضوع دفاع مقدس و پایداری و رعایت موازین شعری را برای انتخاب اشعار برتر مدنظر داشته است.»

وی پیشنهاد داد: «برای سال آینده یك معیار مهم در شعر دفاع مقدس گنجانده می شود و آن كاربرد زبان حماسی در اشعار دفاع مقدس است كه این ویژگی در اشعار شاعران جوان كمتر به چشم می خورد.

همچنین غلامعلی حداد عادل، در حاشیه برگزاری این مراسم با عالم این مطلب كه ادبیاتی كه بتواند ابعاد فرهنگ دفاع مقدس و گستره فداكاری های بزرگ مردم ما را متجلی سازد، به وجود نیامده و شكل نگرفته است، گفت:«حقیقت پایداری و مقاومت ملت ما از ظرف ادبیات پایداری بزرگتر است و ما باید ظرفیت های بیشتر و بزرگتری ایجاد كنیم.»