تبیان، دستیار زندگی

بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از اماکن تاریخی نیشابور

جمعی از اعضای کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی از اماکن تاریخی نیشابور بازدید کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کمیسیون اصل 90
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، جمعی از اعضای کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برای رسیدگی به شکایات رسیده به کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص فرسایش برخی اماکن تاریخی نیشابور از آن‌ها بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید محمدرضا امیرحسنخانی نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: حضور ما در نیشابور با توجه به شکایاتی است که درباره نحوه نگهداری آثار تاریخی نیشابور به کمیسیون اصل ۹۰ شده، در این باره پیگیری کردیم که آیا ترتیب اثری داده شده یا خیر؟ در بازدید مشخص شد که توجه لازم، شایسته و بایسته نشده است.

وی با بیان این که نمایندگان نیشابور نیز پیگیر موضوع هستند و ما نیز برای بررسی موضوع آمده‌ایم، گفت: کمیسیون اصل ۹۰ در مراجعات میدانی که دارد، گزارشی تهیه خواهد کرد و به رئیس مجلس ارائه می‌شود و در هیات رئیسه کمیسون اصل ۹۰ نیز مطرح خواهد شد ممکن است به صورت گزارش در صحن مجلس نیز قرائت شود. 

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: آرامگاه‌های خیام، عطار، کمال‌الملک و همچنین سایت شادیاخ مورد دغدغه هستند و جزء آثار ملی ما هستند و ما باید پیگیر حفظ آثار ملی باشیم.

وی افزود: این ها اگر از بین بروند دیگر قابل بازسازی نخواهند بود باید کمترین تخریب و فرسایش را داشته باشند؛ بحث اصلی حفظ این آثار است که باید راهی برای آن پیدا کنیم.
منبع: ایسنا