تبیان، دستیار زندگی
ند جمعی از علما و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف با صدور بیانیه ای به مناسبت عید سعید غدیر، با اشاره به جنایات صدام علیه پیروان اهل بیت در عراق، خواستار تجدید نظر دولت در روابط خود با دولتهایی شد که اعدام صدام را محکوم کردند. به گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دولت عراق در روابط خود با دولتهایی که اعدام صدام را محکوم کردند،تجدید نظر کند

جمعی از علما و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف با صدور بیانیه ای به مناسبت عید سعید غدیر، با اشاره به جنایات صدام علیه پیروان اهل بیت در عراق، خواستار تجدید نظر دولت در روابط خود با دولتهایی شد که اعدام صدام را محکوم کردند.

به گزارش رسا به نقل از مرکز خبری بلاغ در نجف، جمعی از طلاب و علمای حوزه علمیه نجف اشرف، روز گذشته با صدور بیانیه ای که به مناسبت عید سعید غدیر منتشر شد تاکید کردند:عید غدیر عید همه مسلمانان جهان است چراکه در این روز خجسته، شریعت اسلام تکمیل شد.

در این بیانیه آمده است: امیدواریم خداوند به برکت این روز بزرگ، عدالت و صلح و ثبات را به ملت عراق هدیه دهد و قلوب مومنین را بیش از گذشته به هم پیوند دهد.

علما و طلاب حوزه علمیه نجف افوزدند: متاسفانه هرچقدر پیام غدیر غیر قابل خدشه و غیر قابل انکار است، اما روز به روز بر مظلومیت شیعه و پیروان اهل بیت(ع) افزوده می شود.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: نمونه بارز مظلومیت شیعه را می توان در بیانیه های محکومیت اعدام صدام دید که علی رغم جنایات وحشیانه ای که این دیکتاتور،علیه شیعیان و علما و حوزه های علمیه عراق داشت و بر هیچ کس هم پوشیده نیست،با این حال دولتها و کشورهای عربی مجازات وی را محکوم می کنند.

علما و طلاب حوزه علمیه نجف با بیان اینکه دولتهای عربی ای که اعدام صدام را محکوم کردند در واقع به احساسات ملیونها عراقی توهین کردند،از حکومت عراق خواستند که در روابط سیاسی و اقتصادی خود با این دولتها تجدید نظر کنند.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت تسریع در امر بازسازی حرم امامین عسکریین(ع) و نیز گسترش امنیت در کشور تاکید شد.

علما و طلاب حوزه علمیه نجف همچنین از مسوولین خواستند که با اتخاذ تدابیر لازم، جلوی مهاجرت اجباری شیعیان از مناطق خود را بگیرند و اجازه ندهند که پیروان اهل بیت(ع) که اکثریت جمعیت عراق را تشکیل می دهند، تا این اندازه در مظلومیت باشند.