تبیان، دستیار زندگی
نی یكی از اعضای مجلس خبرگان رهبری با تسلیت درگذشت استاد دوانی گفت: زمانی كه در حوزه علمیه، فعالیت فرهنگی چشمگیری انجام نمی‌شد، وی با همكاری علمای دیگر به انتشار مجله پرداخت. به گزارش رسا   آیت الله صادق نجمی از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجله وزین مکتب اسلام از اثار ماندگار مرحوم دوانی

یكی از اعضای مجلس خبرگان رهبری با تسلیت درگذشت استاد دوانی گفت: زمانی كه در حوزه علمیه، فعالیت فرهنگی چشمگیری انجام نمی‌شد، وی با همكاری علمای دیگر به انتشار مجله پرداخت.

به گزارش رسا   آیت الله صادق نجمی از اعضای مجلس خبرگان رهبری ، درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین علی دوانی را به اهل قلم و فعالان عرصه دین و فرهنگ تسلیت گفت.

وی با اشاره به سابقه دیرین دوستی و همسایگی خود با زنده‌یاد علی دوانی در قم، از او به عنوان فردی پركار و خدمتگذار در امر پژوهش و تاریخ یاد كرد و گفت: او به اسلام و روحانیت خدمت زیادی كرد. زمانی كه در حوزه علمیه، فعالیت فرهنگی چشمگیری وجود نداشت، وی گام نخست را برداشت و با همكای آیت‌الله مكارم شیرازی و آیت‌الله سبحانی، مجله مكتب اسلام را تأسیس كرد در حالی كه با این كار مخالفت زیادی می‌شد.

آیت‌الله نجمی در ادامه گفت: آثار قلمی وی بسیار زیاد است كه از آن جمله می‌توان به قیام روحانیت اشاره كرد. كتاب خاطرات ایشان نیز بسیار مفید است و اشتباه‌هایی كه در برخی كتاب‌های مشابه دیده می‌شود، در این كتاب وجود ندارد.

وی تاریخ ائمه (ع) و علما را از رشته‌های علمی دانست كه مرحوم علی دوانی در آن دارای برجستگی و مهارت ویژه‌ای بود.